Välkommen!

tisdag 28 oktober 2008

Varför titeln?

Tänkte jag kunde förklara varför jag döpt min blogg till "Motorcrossänkan". Det säger sig väl kanske självt, att min man kör cross. När det är högsäsong så upptar detta väldigt mycket av hans tid. När han inte tävlar så är det träning, eller så ska det meckas eller tvättas eller nåt annat. Och när det väl är tävling så är det mycket förberedelser innan. På tävlingsdagar så är han borta från tidig morgon till sen eftermiddag. Jag var ofta med förr, men sen vi fick barnen så har det känts mest besvärligt att stå på en crossbana en hel dag. Men vi följde faktiskt med på det sista klubbmästerskapet för ett par veckor sedan. Men nu är säsongen slut, så vi kanske får se honom lite mer här hemma......Det är jobbigt, visst - men samtidigt är man ju lite stolt. Han blev klubbmästare i sin klass! Det är han som är nummer 8 på bilden.

Inga kommentarer: