Välkommen!

lördag 9 maj 2009

Hhmmm.....lite hjälp, kanske??

Jag har inga gröna fingrar, direkt....Eller ja, kunde kanske ha om jag lade ner lite tid på det. Men tyvärr så blir det gärna bortglömt - och denna synen är inte ovanlig....Jag "glömmer" liksom att vattna dem....Öste på vatten igår, och nu har den rest sig igen! Men de mår kanske inte så bra av dessa bergådalgångar....Så jag tänkte att ni kanske kunde tipsa mig om fina, tåliga växter som klarar av att man glömmer bort dem en vecka eller två....(ja, så illa kan det va ibland....) Annars får jag väl bli så tråkig att jag får skaffa fakeblommor.....Hoppas ni har något förslag! Ha en nice lördag, mors!

3 kommentarer:

Eva sa...

Garderobsblomman ska visst tåla vad som helst! Kaktusar och suckulenter behöver ju inte heller så mycket vatten...
Kram

Electra sa...

heej tänkte vi kunde följa varandras bloggar...jag har ju precis börjat så min kanske e lite hallå-knas...hihi Dina hm växter....tar vi en annan dag tror jag.....helt slut....e på the job....kjamis linda

Malin sa...

Hej tack för en trevlig fikastund, det var på tiden! Får bli mkt sånt i sommar. Du vad gäller blommor gör som jag, silkesblommor. Annars är Jockapalm (stavas förmodligen inte så)och sån häringa klängranka, är såå dålig på namnen. Du kan få skott av mig. De var nästan döda häromdagen men en rejäl skvätt vatten väckte upp dom igen, för hundrade gången. Kram