Välkommen!

tisdag 12 maj 2009

Kapten Kaos!!


Det bidde inget bloggande igår. Var supertrött efter helgen, och tog det lugnt - glad att vara ledig....Söndagen på jobbet var ett kaos! Ni vet ju som jag berättat tidigare att jag är klen (el klantig?) Hur som haver....Hör här bara....Morgonen började med att jag försov mig - skiiiit! Ramlade in på jobbet 07.03 piiip! Medans jag varit mammaledig har det blivit nya rutiner på jobbet. På helgen har vi ingen köksa längre - så någon av oss Uskor får hoppa in i köket efter morgonarbetet....Och nu bestämde de andra att denna någon blev jag.....Kaoset var ett faktum! Började med att välta ut en halv liter mjölk på golvet när jag skulle duka....sedan putte jag till något i kylen och välte ut en kanna kaffegrädde som givetvis stod nästan högst upp och rann sedan genom hela kylskåpet....-Iiiiihh!! Vad trött man blir på sig själv...!! Ja mina vänner - detta var inte nog....Till efterrätt skulle serveras nyponsoppa med vispad grädde. De andra sa att jag skulle ta hushållsassistensen så gick det fort och lätt! Just det...Vad gör jag?? Jo, glömmer att sätta på det lilla locket....vad händer?? Grädden sprutar som en fontän - ut över bänken och skåpsluckorna! Herregud...Captain Chaos is my middle name....På återseende!!

1 kommentar:

VILLAN PÅ LANDET sa...

Nej vad pinsamt, hoppas du har bra arbetskamrater som skrattade ihop med dig åt kaoset. KRAAAM