Välkommen!

måndag 14 december 2009

Nejmen ojdå.....

....vad jag har "misskött" mig här då...! Nu har jag varit riktigt usel på att blogga - och på att besöka er!! Skärpning! ;) Jag behövde en paus, tror jag...skaffa nya krafter, rota i min själ....söka inre frid...Nä - skämt åt sido! Någon inre frid lär jag väl aldrig få hur jag än bär mig åt! Jag är nog en ganska rastlös själ. Nej, jag har varit lat, helt enkelt! Har bara gjort det jag känner för. Vilket är = minsta möjliga....Har insett att jag är nog ingen riktig kvinna - snarare ett världskrig...Det enda som är feminint med mig är väl hur jag ser ut ;) Jag gillar inte alls att baka, laga mat, handarbeta, titta på tv-serier osv, osv....dvs sånt som kvinnor "förväntas" göra....Jag kanske skulle passat bättre som man ;) Här ser ut som ett kaos - men istället för att göra nåt åt det, så har jag lekt med bilar med barnen. Men jag SKA ta tag i det - för jag gillar inte oordning! Nåja...liiite har jag iaf gjort...sådant som jag tycker är kul! Har t.ex fixat årets julkort! Det blev såhär....



Och så håller jag på att scrappa en almanacka till barnens gammelfarmor. Men det tar lite tid...och gott om tid har jag ont om...men den SKA bli färdig innan jul!!


Tycker det är lite roligare att ge bort än färdigtryckta fotokalendrar.
Ja, det är mer sådant här jag gillar att göra! Men det tar som sagt en hel del tid, så jag får försöka snabba på nu....Och så måste jag ju ta hand om bloggen - och inte minst, mina bloggisar!! Nej, nu får jag avrunda för idag - Anton ska lära mig att prutta med armhålan ;) God Kväll!!

12 kommentarer:

MassageLotta sa...

Vilken trevlig blogg du har, hit ska jag komma flera gånger, ha en trevlig kväll...

Bibban sa...

Jag tycker du prioriterar helt rätt saker ;)) bullar finns att köpa, men en mamma som leker kan vara svårt att få tag på så här i juletid :))
Kram

Monica sa...

tycker du gör rätt och verkar ha det supermysigt;) fina kort du har tagit och scrapping er du superduktig på ser jag!!

Raggarullis sa...

Vilka söta barn du har Sarah :) Jättefint julkort... Ibland kan man få vara lite lat faktiskt..Jag bakar inte heller, men tittar på en massa serier det gör jag :) Kraaam

Lotta sa...

Jag tycker du är jätteduktig =)
Att leka med barnen borde vara det man ska prioritera.
Kan tro gammelfarmor blir glad över en så'n fin almanacka, jättetjusigt =)
Prutta med armhålan låter med som en viktig sak att kunna nu innan jul ;)
Ha de' gott, kram !!

Malin sa...

Fint foto! Hörs imorgon.

Osloskånskan sa...

Sötaste bloggbarnen ever!

VILLAN PÅ LANDET sa...

Ha ha prutta med armhålan det kunde jag när jag var barn men inte nu längre. det där med bloggeriet det går i vågor Sarah. I bland funderar jag på att lägga ner men plötsligt får jag ett ryck igen och tycker det är kul.
Nu inför jul så är det så mkt annat som ska fixas också.

KRAM på dig !!!!!

Helen sa...

Så pyssligt och fint du har gjort! Jag är helt övertygad om att dina barn hellre leker med bilar med dig än ser dig stressa runt med dammsugaren :) Ha det gott i julstressen :)

Bajsugglan sa...

Helt rätt! Man ska göra det man känner för och inte det som förväntas av en för att man är av ett visst kön!
Vad mysigt ni verkar ha det och fina härliga julkort! Det viktaste är att man har det bra. oordningen brukar man ju tag i ändå, när det blir för kaosartat, fram till dess kan man ju njuta till fullo. sen städar man snabbt och så njuter man igen.
nu fick jag "feces" som verifieringskod, inte dumt:)

Eva sa...

Hahahaha!!!!! Gud vilken drömkvinna din man har - lussa i bara mässingen!! Jag försöker föreställa mig själv i den positionen....och min gubbes reaktion om (vilket det aldrig kommer)det skulle hända!!
Kram!

imse sa...

Vilket gulligt julkort!
Och så klart man måste leka med barnen.