Välkommen!

söndag 3 januari 2010

Idag.....



....har jag faktiskt varit utanför dörren! Det har äntligen slutat snöa. Istället har det varit solklart och kallt! Och det är ju så vackert....Visst, jag var less igår - men det gick verkligen inte att gå ut! Beklagade mig även på Fb, då Lappajäveln sa till mig att det handlade om dålig motivation!! Men alltså - det snöade så det gick inte att hålla ögonen öppna! Och om man lyckades med denna bedrift så såg man ändå inget! Jag är minsann ingen gnällig vekling, sådeså!!

I dessa bistra tider får fåfängan ge vika för en mer "jag är komplett idiot"-look.....



Jag har varit ute på långpromenad! Bästa vännen och familjen är på skidsemester, och jag hade lovat gå dit och släppa ut katterna idag. Det var inte världens enklaste sak att gå, precis! Bitvis var inte trottoarerna upplogade, så jag fick gå mitt i vägen! Lustigt - att man trots 13 minusgrader (eller är det mer??)ändå kan bli svettig!!






Och det var ju inte bara jag som skulle ta mig fram....hade rackarungen med mig också! Tur man har bra däck på vagnen, annars hade det aldrig gått!





Det är ju nästan så man undrar om man blivit bortrövad under senaste dagarna - och blivit dumpad i Jukkasjärvi, eller nåt....


Väl framme var jag tvungen att sätta mig på trappan och pusta ut en stund.....
Ja, och sedan var det bara att ta sig samman och börja promenera hem igen....Men det är ändå skönt på nåt vis - att känna att man lever!! Det ska vara lite jobbigt ibland ;)
Väl hemma, och efter att ha ätit en sen, rejäl lunch - så är jag nu supertrött!! Känner mig sömnig, faktiskt! En kopp kaffe får det bli!! Ha en skön Söndag allihop!!

11 kommentarer:

Bloggande 4barnsmamma sa...

Himla vackert1!
Önskar dig en skön söndag oxå, vännen:)
Kram!

imse sa...

Det är magiskt vackert med all snön. Fast visst tröttnar man på den mellan varven också.

Läste ditt inlägg om tvättstugan. Vad är det för fel på folk egentligen?

Kram

Mia S sa...

Härligt att du använder kameran... och vilka vackra bilder det blev !
:)
Kramen ♥

Henke sa...

:-)

"Den beskäftige lappajäveln" skrev jag faktiskt. Det glömde du! ;-)

Men allvarligt talat skrev jag det innan jag såg dina bilder på bloggen. Det såg faktiskt för hemskt ut hos dig. Så du är ursäktad! :-)

Snygga muffar!

Bibban sa...

Jag kan inte få nog av alla vackra bilder på den förbenade snön, måste ju säga att det är väldans vackert annars skulle jag ljuga;))
Kra i vinterkylan Bibban

Malin sa...

Tack snälla Sarah!!! Vad gjorde jag utan dig. Många kramar;)

Lotta sa...

Vilka vackra vinterbilder !!
Visst är det lite härligt när det är gnistrande snöigt ute men jag håller mig helst inomhus ;)
Trevlig kväll på dig !!

Bajsugglan sa...

Å vilka härliga vinterbilder! Det är alltid gött när man spälat sig ut även om man inte är sugen först.
Det blir dessutom så gött att komma in med rosiga kinder när man varit ute! man känner sig frisk och pigg.
Hejohå vad hurtig jag lät:)

Örjan sa...

Härligt. Inte ofta man får se så mycket snö numera. Vinter kan vara oerhört vacker.

Osloskånskan sa...

Sooool ju!

MassageLotta sa...

Men du så vackra bilder, kanske var värt detta ändå..trots det jobbiga...