Välkommen!

lördag 2 januari 2010

Men förresten...Heeeey.....




Jag är less.....

Nu har det snöat mer eller mindre varje dag, sedan dagarna före jul. Nu börjar jag få nog....Snön yr såpass att man inte kan gå ut. Visst är det mysigt inomhus - men det lessnar man ju också på till slut....



Undrar vilken som är vår....??


Första dagen på det nya året blev riktigt usel och trist. Det snöar ju, som sagt, och det gick inte att gå ut. Mannen satt och gnällde över alla pengar som gått upp i rök....själv dränkte jag mig i överblivet vin och tvätt, tvätt, tvätt....hade inte tvättat sedan strax före jul! Barnen var rastlösa...

Det har hänt en massa konstiga saker i vår lilla bostadsrättsförening på senaste tiden. Vi fick en skrivelse precis efter jul, angående sabotage i källaren, inbrott i förråd och stulna cyklar. De hade kastat en stor sten in i sovrumsfönstret hos styrelseordföranden. Som om inte det var nog hade de (hör och häpna) skitit i mangelrummet och torkat sig på mangelduken!! Ja, i början skrattade väl jag lite också, kan jag erkänna ;)

Fram tills igår....Skulle som sagt ner och tvätta, då det var väldigt behövligt. När jag gick förbi min cykel - eller snarare där min cykel brukar stå, så var den borta! Funderade febrilt över vart jag hade ställt den...Men nej, jag hade inte haft den på över en vecka eftersom det inte gått att cykla. Då såg jag....längre bort, ovanpå några andra cyklar, låg Edvins barnstol. Den hade de monterat loss. Jaha....cykeln var alltså stulen....Gaaah!!
Snart ser jag inte ens ut.......
Menmen...trots den dåliga starten så tror jag ändå att 2010 blir ett riktigt bra år!! Det måste det ju bara bli...Men förresten....Heeeey - Happy Fucking New Year!!!! På återseende - med gladare tongångar!!

7 kommentarer:

Örjan sa...

Skit när sakerna inte får vara ifred. Men dom är ju inte säkrare i källaren har jag upptäckt. Där kan ju folk göra som dom vill utan att nån märker det. Vi får väl hoppas att ni snart kan gå ut. Här har vi haft sol idag och det var skönt ute även om det var kallt. Och säg till gubben att han är inte ensam om att pengarna är slut... :-) och ha en bra fortsättning på det nya året. Allt kan bara bli bättre.

Mor Duktig sa...

Tja, det här med nystart och förhoppningar. Det är banne mig samma sak varje år. Inte att cykeln blir snodd, utan det där med att året börjar i seghet och tristess. Men va fan, vi får vakna upp och ta tag i saken. Det hänger på oss hur våra liv blir!

Bibban sa...

Såklart året blir bra..det blir vad vi gör det till;))
Kram och upp med hakan i morgon är en annan dag
Bibban

Mia S sa...

Ja...visst blir man trött på både tjuvar och banditer...och snön !!

God fortsättning på det nya bättre 2010..kram ♥

Bloggande 4barnsmamma sa...

Det är rätt på dem bara! Du ska se att det vänder!
Kram♥

Osloskånskan sa...

Tråkigt med cykeln. Hoppas snön lägger sej, så går det att gå ut!

Henke sa...

Håller med Örjan. Med en sådan start på året kan det ju bara bli bättre... :-(

En gång blev jag bestulen på min cykel men de hade ställt den typ 50 meter bort. Du kanske ska kolla kvarteren runt där du bor. Kanske har du tur och hittar den där.

Hoppas det reder sig!