Välkommen!

måndag 11 januari 2010

Summan Av Kardemumman.....

Ja, det blev ju inte mycket till bloggande förra veckan...sorry! Men det var en sådan där vecka som bara flöt förbi, och det hände egentligen ingenting! Och ni som känner mig vet ju att jag helst inte skriver om just - ingenting! Jag vill ju berätta något för er! Och nej, jag hade inget att berätta, helt enkelt! Men jag får väl uppdatera er litegrann ändå ;) !


Ni som hänger med vet ju att jag fick cykeln stulen nyligen......

Gamla Bettan å jag.....Eller ja, hon var bara 2,5 år!!


Jag måste ha varit väldigt snäll....en underbar fru... ;) - För i Fredags kom mannen hem och hade köpt mig en ny cykel!! Nej, skämt åt sido - jag antar att det är han som är snäll mot mig!! Så när all snö väl försvinner så kan jag gladeligen cykla igen, tjohoo!!


I Lördags bestämde jag mig för att kasta ut julen....och det visade sig inte bli så enkelt, minsann! Jag var så arg på den förbaskade granen så jag höll på att explodera!! Min status på Fb just då: #¤%*#¤GRANJÄÄÄÄVEL!!

Som tur var hade jag köpt en flaska Chardonnay tidigare på dagen....Kände plötsligt att jag nog behövde ett glas eller 2 för att inte bli galen! Det var barr precis överallt!! Så fort jag bara petade på den så rasslade det till på golvet. Julgransmattan var helt grön....När jag väl lyckats få bort allt pynt och belysning - och i rent vredesmod kastat ut den på balkongen - så såg den ut såhär.....
Granjääääveln! Och jo, den VAR faktiskt fin från början...hur otroligt det än verkar!!
Statusuppdatering på Fb: Granen är utkastad - och jag är salongsberusad! Plastgran nästa år!
Varpå Imse kommenterade att Det var ju tur att det inte var tvärtom....
Jo, det hade just sett ut....Jag - utkastad, i kylan, på balkongen....och granen, på insidan i värmen, med ett hånflin pimplandes chardonnay...Burr!! Värsta mardrömmen ju... ;)
Idag när jag promenerade till jobbet så låg det utkastade julgranar överallt - utanför alla hus. Jag förvånades över hur fina alla andras granar såg ut!! Värsta Kalle-Anka-granarna ju! Inte ett barr hade lossnat....hur har de burit sig åt, liksom....? Eller frågan är kanske snarare , hur har jag burit mig åt....?? Godkväll, kära bloggisar!!

11 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Fint att du är tilbaks!

imse sa...

Hahaha! Du är rolig du. Och grattis till cykeln.

Kram

Z sa...

Vi har inte kastat ut vår gran än, men den kommer se ut liknande som er gran. Mattan under är redan helt gröntäckt av barr...

VILLAN PÅ LANDET sa...

Haha du är bara för GO Sarah, våran gran är kvar för vi har plastgran HIHI.

Ta nu och pussa och krama gubben din och cykla lugnt i vår.

KRAMIS

Malin sa...

Vatten Sarah, granar som inte är gjorda av plast ska ha vatten;) Mohahahaha humor;)

Eva sa...

....eller Chardonney!!

Henke sa...

Så är det nog. Man ska visserligen inte dricka alkohol ensam men att ge granen vin var nog inte så smart. :-)

Vi har plastgran sedan flera år tillbaka och det är kanon, förutom en sak. Jag vet inte hur kineserna som förpackade granen från början bar sig åt, för det är helt omöjligt att stoppa tillbaka granen i sin originalförpackning. Man måste alltid använda ett par extra säckar för de olika grandelarna. Stor mysterium!

Jag... sa...

Haha jag körde platsgran i år för första ggn i mitt liv faktiskt :)

Kul med cykeln! Jag väntar oxå på att få börja cykla!

Lotta sa...

Hahaha, ja här har vi kört med "plastgran" länge. Jag är trött på att ha granbarr inne fram till midsommar ;)
Kul med ny cykel :)

Raggarullis sa...

Haha man får sig ett gott skratt när man läser dina blogginlägg :) Vilken snäll man du har och vilken elak gran.. Ja fan det e bättre med plastgran. Dom skräpar inte :) Kraaam

Helen sa...

Haha! Ja, jag tycker som du, brukar alltid ha gran och vartenda år är det samma sak när den ska ut...Så i år hoppade vi över inköp av gran och skyllde lite halvhjärtat på att vi ändå inte skulle vara hemma ( med liiite dåligt samvete för barnen...) Hursomhelst så var dt jätteskönt efter nyår att man slapp bekymra sig för granen :) Kram!