Välkommen!

måndag 13 april 2009

Bort med det gamla - In med det nya!!


Nu har jag bestämt att vintern är slut och våren är verkligen här!! Efter flera dagars strålande solsken sprudlar man av vårkänslor... Kände att det var fruktansvärt trist med vinterjackor och stövlar - så idag har jag ägnat mig åt att ta bort alltihop och bära det till förrådet. Fram med vårjackor, kläder och skor!! Jösses vad grejer....Hade 7-8 st jackor & kappor här uppe(alla var mina....) hur är det möjligt...?? Efter att ha burit ner en massa - så var det om möjligt ännu mer som skulle upp! David sa: - Bär du ner massa skit, och sen släpar upp ännu mer?? Ja,ja...Kläder är kul!! Som tur är så behöver jag ju inte bära upp och ner barnens kläder, eftersom de växer ur sina och måste ha nya varje säsong!! Det räcker med mina, säger jag bara...puh! Har jag köpt allt det här?? Kan väl aldrig vara möjligt....Får nog börja kasta lite...Man köper ju ändå nytt hela tiden - så det blir bara mer och mer....Är inte färdig än! Var nere och hämtade 3 kassar kläder och en med skor förut. Men det finns mer i det andra förrådet också, vet jag...Halleluja...som sagt - jag får nog rensa lite....Så nu vet ni vad jag gör de närmaste dagarna....Hejsvejs!

1 kommentar:

VILLAN PÅ LANDET sa...

Här ligger det en hel hög i hallen har inte kommit längre. Ska ner i källaren och tvättas och hängas undan. Sedan upp med alla vårkläder. KRAMAR tebaka till dig