Välkommen!

måndag 15 mars 2010

Alzheimers Light Är Ju Bara Förnamnet......

Snälla.....ta inte mina barn!!!! ;0)


Idag var det stängningsdag på Antons skola, så jag fick ta ut föräldraledighet. Men vet ni vad jag gjorde i morse?? Jag hade ställt klockan i vanlig ordning, gick upp och väckte barnen. Tjatade som vanligt på Anton att skynda sig.... Och sen cyklade vi iväg! Vi var lite sena, så jag sa hejdå till Anton utanför skolan, och sen cyklade jag och lillfis hem igen. Nästan hemma ringer mobilen. Ser att det står "Bryggan" på displayen(namnet på förskolan)och DÅ kom jag ju ihåg.....Åh nej!! Svarade och ursäktade mig, samtidigt som jag inte kunde låta bli att skratta åt mig själv! Hur snurrig får man bli, liksom....?? Det var bara att vända om och cykla tillbaka till skolan! När jag lagt på luren, ringer det igen! Det var mannen. Skolan hade ringt honom, för de fick inte tag på mig. De hade visst inte mitt mobilnummer. Med skämtsam röst säger han:

- Hur sköter du dina barn, egentligen?? Kanske läge att ringa socialen!!
Jag:
- Jaa, det är nog bäst du gör det - för deras skull!! Hahaha!!

Nåja, ingen skada skedd! Men det var ju tur att lärarna var på skolan i alla fall!! Han satt där lite moloken på en bänk när jag kom....Som plåster på såren så fick jag köpa honom ett Wii-spel som han velat ha. Rektorn på skolan skrattade bara och sa att hon gjort precis likadant, så jag var inte ensam! Tur det...ibland blir man ju rädd för sig själv! ;0)

11 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Lite många bollar i luften...?

MassageLotta sa...

Ja herregud, så lätt hänt sådant är....tror vi sitter i samma båt faktiskt!!
Kram

imse sa...

Hahaha! Stackarn, bli uppkörd ur sängen på sin lediga dag.

Kram

Jenny sa...

Ja, tur för dig att jag har fritid också, och inte alltid bara är en soctant.
Eller... skämt åsido.
Du är en människa.
Sånt kan hända i villervallan.
Det är värre om du alltid hade stannat hemma och inte lämnat barnen till skolan alls.

Monica sa...

hahaha roligt ;) men lite synd om sonen stackarn han kunde ju fått sovmorgon..;)

Madlar sa...

Hahaha, det är svårt att bryta en vana :)

Örjan sa...

Härlig story. Visst kan det vara mycket ibland och det är absolut inget att skämmas för. Bara att skratta åt. Kram

Lotta sa...

Hahaha, det har hänt mig med. Men det var när flickorna var små o dagis hade stängt.
Nu är de så stora att de själva håller reda på studie-o lovdagar o tur är väl det ;)
Kram !

Malin sa...

Säger som så här- Du är en superbra mamma, alla kan vi göra misstag och ingen är perfekt;)

PS. Jag var på föreläsningen "Från ärta i näsan till p-piller" där jag blev mkt inspirerad på ett mkt humoristiskt sätt. Ett av alla hans budskap var, hylla dina vänner som är föräldrar. Att vi alla är hjältar och hur viktigt det är att vi talar om det för varandra, specielt när man kanske gjort något lite tokigt eller känner sig som en dålig förälder. Kram på dig;)

Malin sa...

Och så ser jag nu att jag stavat som en kratta, hoppas du kan förlåta mig för det.

Bajsugglan sa...

Hehe, vi har nog alla lite alzheimers light:)