Välkommen!

fredag 12 mars 2010

Vad Är Det Som Händer......??

...Luften har gått ur mig! Varför?? Har länge känt mig trött och håglös nu. Tappar lusten för allt, kan inte ta mig för någonting. Om man kanske skulle göra det...eller det där...eller kanske....nääe - orkar inte! Typ sådär har jag känt mig en längre tid nu! Jag brukar inte drabbas av årstidsrelaterade depressioner - och jag är inte deprimerad nu heller - bara matt.... Men det är nog helt enkelt så att vintern har varit alldeles för lång!! Nu har man fått nog av det goda! Har i flera dagar nu gläds åt att det töar och droppar! Dagarna har blivit ljusare och längre. Men ändå...Det ligger meterhöga snödrivor överallt. I förmiddags snöade det - IGEN!! Man vill ju liksom bara skrika - SLUUUUTA!!! Det är inte roligt längre!! Tänk, när man var liten....Då var det alltid sådana här vintrar. Men då var det ju kul! Man åkte pulka, skidor, skridskor. Byggde snökojor, och var ute hela dagarna! Va? Kan vi inte åka till skolan idag - för bussen kommer inte? Tjohooo - liksom!! Men nu - nu är allt bara besvärligt! Och det senaste har som sagt det mesta känts besvärligt....Har varit sjuk i flera omgångar, det har härjat kräksjuka på jobbet i 4 veckor(vilket innebär tuffa arbetspass!) Men det är över nu, tror vi! Därför har det blivit stillastående här! Har inte haft någon ork och lust kvar!! Men jag ska ta nya tag - jajjemän!! Snart blir allting bättre igen - eller hur?? Jag säger som Imse - nu ska vi vara POSITIVA!!

9 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Du är i gott sällskap!

Mia S sa...

Positiv peppning...Oki doki, om livet lekte hela tiden skulle vi inte veta när det när det är bra och roligt.. nu finns det ju något att se fram emot.. sommar, getingar, glass, uteservering, bad och sol, lagom lite kläder på kroppen, fästingar, semester, skrubbsår, cykling, värme... och lite lite regn..
Klart man är less efter den här evighetsvitan med meterhöga snövallar !
Kramen ♥

imse sa...

Hahaha! Tyvärr är jag väl ingen vidare positiv förebild just nu. Känner mig också så less på allt.

Men vi kommer igen! Eller hur?

Kraaam!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Det är rätt. Du ska se att det vänder snart. Måste det!
Kram♥!

Raggarullis sa...

Dom som inte e trötta på vintern nu e galna.. Man blir bara trött av eländet.. Fast det e ju ljust när man går till jobbet och även när man ska hem så det går ju framåt nu..:) Kraaam

VILLAN PÅ LANDET sa...

ÅH vad jag har saknat dina inlägg gumman. Åh du TRO mig våren är på väg och jag lovar och hoppas att du blir piggare.

Ta ett glas vin nu och ha en TREVLIG kväll.

STYRKEKRAMAR

Eva sa...

Hade jag inte sett dig på FB då och då så hade jag trott du emigrerat eller nåt!
Våren kommer!! Å du - se det positivt. I fredags skulle vi fått en massa snö men det fick vi inte! Spågubbarna hade fel för en gångs skull! Stå ut! Kram!!!

Monica sa...

underbar bild på dig !!!!
Snygga du!!!!
Kul att du skriver några ord;) jag är också less på snön sådetså

MassageLotta sa...

Ja tack gumman det här känner jag igen, har precis tampat med mig själv om dessa tankar just nu....
Har gått upp i vikt och har blivit plufsig på köpet....det suget"fett" det med...
Men i dag tror jag att det vänder, iallafall om man lyssnar på fåglarna, så har dom sjungit att våren är p väg i några veckor nu faktiskt....
Så håll ut!!