Välkommen!

tisdag 16 mars 2010

Goddag Yxskaft......

I Lördags hamnade jag och mannen i en diskussion, gällande Facebook (av alla konstiga saker!) Vi är båda med, men han använder knappt sitt eftersom han inte är hemma under veckorna. Grejen är den, att han är väldigt skeptisk mot detta - och har även pratat om att gå ur (fast det har inte hänt än....) Och han näst intill idiotförklarar mig - och alla andra som använder det! Hursomhelst - så lade vi till slut ned diskussionen, och jag gick ut i köket för att hämta mig en kopp kaffe. Det var ju så fint väder, så jag tänkte gå ut på balkongen en stund. Precis när jag ska gå ut så får jag syn på en fluga i fönstret, och utbrister just:

- En FLUGA!!

Varpå mannen svarar:

- Jaa, det hoppas jag VERKLIGEN!!

- Eeh...va???? Vad skulle det annars vara?? Vad menar du?

- Att det är övergående, liksom....att det bara är en fluga!! (fortfarande kvar i Fb-diskussionen!!)

- Näämen....alltså....det är en fluga i FÖNSTRET!! Bakom gardinen....!!

Jeez....snacka om att ha fastnat i vinkelvolten, alltså!! ;0)

8 kommentarer:

Osloskånskan sa...

Vinkelvolten? Det har jag aldrig hört förr, kul! Och FB? Nej, inte jag. Ever.

Mia S sa...

Ha ha ha.. :)

Henke sa...

Finns nog många par som har diskussioner om Fejjan. Själv är jag kluven. Det kan vara ett kul sätt att hålla koll på vad bekantskapskretsen har för sig men kan samtidigt kännas extremt ytligt och vara en onödig tidstjuv.

Men jag tror nog att det bara är början. Facebook har flera hundra miljoner användare så någon fluga är det nog inte. Däremot kanske det kommer att ersättas av något annat.

Bloggande 4barnsmamma sa...

Hihi!
Vårig och fint här är!

Eva sa...

Min gubbe resonerar PRECIS likadant! Jag försvarar mig med att ALLA utom han håller på med FB - kungen, statsministern, Mona, Prins William of UK!!
Sen tar det kanske liiiite för mycket av tiden man kunde spenderat på nåt viktigare...men, men...
Kram!

VILLAN PÅ LANDET sa...

Hahah min gubbe tycker inte heller om Facebook, och han är inte med kommer alldrig gå med där heller säger han HIHIHI Karlar Sarah dessa karlar : )

Malin sa...

Måste hålla med Henke, FB är en tidsyjuv. Man ska bara slinka in en sväng, men vad händer man blir kvar en väldigt lång stund. Sen blir man ju "tvungen" och kolla din blogg när man ändå är i farten. Samtidigt har man loggat in på msn och så börjar man chatta men någon pratglad människa;O) Herregud sitter i detta nu å har ångest för att jag suttit bort säkert en timme, fy vad onödigt!!!! Nä nu får jag skärpa mig, här ska städas;)

MassageLotta sa...

Fluga eller inte, man gör det som passar en...