Välkommen!

fredag 10 juli 2009

Kedje-sms

Fick häromdagen ett sk kedje-sms från min vän Malin. Jag vet ju att sånt där bara är trams, men ändå kan jag oftast inte låta bli. De avslutas ju oftast med att man ska skicka dem vidare, annars blabla bla....och då tänker man att det kanske är bäst att göra det - för sin egen karmas skull , eller nåt....Malin avskyr ju verkligen sånt där, så jag tänkte att om hon skickar det vidare så är det ALLVAR!! Det löd så här:

Kära Gud, kvinnan som läser det här sms:et är vacker, fräsig och stark. Jag älskar henne. Hjälp henne att leva sitt liv till fullo, stöd henne när hon behöver Dig som mest. Låt henne veta att när hon vandrar med Dig kommer hon alltid att vara säker. JAG ÄLSKAR DIG, "syster"! Nu börjar tiden räknas ner! Om 9-minuter kommer något att hända som kommer att göra dig lycklig. Men du måste först berätta för 9 "systrar" att du älskar dem.......

Ja, ganska serious shit, alltså.....Tänkte att nu - NU är det allvar!! Började omedelbart sms:a alla vänner...Minutrarna gick....Väntar....och väntar.....-Men inget händer! Efter en stund sms:ade jag tillbaka till Malin....

Jag: Vad är det som ska hända, egentligen...??
Hon: Inte vet jag.....Det är ju bara dumma kedjebrev. Brukar inte skicka vidare men gjorde ett undantag.
Jag: Trodde kanske det skulle komma ett sms till efter en stund....

Så var det med det...Inte ett skit hände!! Men det visste man ju egentligen redan...Nä, hädanefter kommer jag också att dissa sådana där sms!! Nej, tacka vet jag sådana där roliga sms som man kan få ibland, som t.ex detta:

Bästa sättet att uppnå inre frid är att göra klart alla saker du har påbörjat. Så jag bestämde mig för att se mig omkring här hemma om det var något som inte var klart.....Så nu har jag tagit resten på rödvinsflaskan, Baileysen, de sista 14 ölen i backen, Kahluan, resten av Stesolidburken, Valiumkartan, en chokladkartong och de sista 8 lyckopillerna. Du ANAR INTE hur BRA jag mår!!! Snacka om inre frid! Men jag förstår inte varför polisen vill ha ner mig från taket nu? Så med polisen hängande i takrännan på väg upp, så tar jag tillfället i akt och önskar dig en riktigt GLAD SOMMAR!!

Sådana sms är ju iaf kul att få - eller vad säger ni?? Mors!!

1 kommentar:

Malin sa...

Hallo. Jo anledningen till att jag skickade iväg smset var faktiskt för att jag fick det av Amanda. Av någon konstig anledning fick jag dåligt samvete för att jag först inte skickade det vidare...bara för att det var från henne. Ja man är konstig ibland;)