Välkommen!

torsdag 30 juli 2009

Varför är det så svårt......



....att byta plånbok?? Har haft min i så många år nu att jag inte ens minns hur länge det är! Flera ggr har jag varit påväg att köpa en ny, men det har alltid slutat med att jag kommit ut ur butiken tomhänt....


Min kära gamla plånbok.....En Puccini från sko&väsknilsson.

Det är inte det att den är så himla snygg eller så - men det är svårt helt enkelt...Vet andra som haft samma problem. Storasyrran hade sin så länge så till slut var det ingenting som var helt. Dragkedjan till myntfacket var trasig så hon strödde mynt kring sig för jämnan....
Min nya - en BITTE, också Sko&väsknilsson.
Men - nu lyckades jag alltså göra slag i saken!! Jag fick helt enkelt bara samla ihop mig och bestämma mig för en. Det är få saker man känner sådär inför, men jag förstår inte varför en plånbok?? Men det är väl som han sa i butiken - det är ju ändå något man använder i stort sett varje dag, så det är väl viktigt att man känner sig nöjd. Jag vet inte......men det kan ju inte vara jag som är knäpp?? David är likadan. Han har haft sin lika länge som jag. Så idag samlade han också ihop sig och skaffade en ny! Så nu är vi "nykittade" båda två! God kväll!

1 kommentar:

Malin sa...

Nä vi är nog flera, mina kort ligger i en stor hög för att facken är trasiga. Jag gillar väl egentligen inte min så mkt bara det att man har den av gammal vana. Men jag får nog göra som du, ta mig samman helt enkelt.