Välkommen!

söndag 16 augusti 2009

Tics & idéer




Nyligen skrev Bloggarmorsan om sk tics & idéer som man har för sig(de flesta har nog det, iaf!) Hade tänkt haka på - men det blev aldrig av. Men nu tänkte jag dela med mig, även om man riskerar att bli klassad som störd....haha! Håll i er - här kommer det....






Matchning - Saker och ting(då först och främst kläder)måste matcha. Typ, om jag har en röd överdel så måste jag ha röda strumpor. Även smycken och accessoarer måste gärna gå i samma ton också. Kan bli tokig när jag ser någon som blandat femtielva olika saker. Detta går även ut över mina barn.



Måste byta - Prylar, typ toalettartiklar och annat kan jag sällan köpa samma sort 2 ggr i rad. Måste byta sort(blir ju tråkigt annars!) Förutom sådant jag tycker är bra - då byter jag inte!



Borsta tänder - Sitter alltid på dasslocket och blundar när jag borstar tänderna! Fråga mig inte varför....



Sårskorpor - Måste pilla!! Även om det inte läkt färdigt så måste man pilla...Oj, det började visst blöda....men då blir det ju en ny skorpa...! Fatta att det kliade i fingrarna när barnen fick vattenkoppor!! Moahaha... Snälla, snääälla Anton....Kan inte mamma få pilla lite? Bara liiiite?



Men det fick jag ju inte...Edvin däremot hade ingen talan....Men han verkade faktiskt gilla det! Och jag pillade bara i huvudet - så det inte skulle bli några fula ärr! Så nej, jag har inte ägnat mig åt barnplågeri!!



Var sak på sin plats - Enligt mig, alltså....Går ständigt och flyttar på saker som enligt mig hamnat på fel plats!



Som t.ex det här....




Ser ni?? Tuberna står bakochfram....!! Det går inte!! Måste ändra....Såhär ska de stå!


Sådärja....(Stört - jag vet....)

Matrester i slasken - Så fort maten lämnat tallriken och hamnat i slasken finner jag den fruktansvärt motbjudande....Särskilt om någon har slängt massor där och spolat massa vatten så det bara ligger och flyter och ser ut som en massiv spya...uuuaaahh!! Jag kan inte ta i detta med händerna!! Måste ha en sån där slaskrensare (eller vad det nu heter...) Ja alltså, en sån här....
Och det jag inte får upp med den får jag ta med en rejäl bit hushållspapper!!
Detta var säkert bara en bråkdel av allt man har för sig - men det får räcka för tillfället iaf!! So long!!

3 kommentarer:

Helena sa...

UNDERBART!!!!!!
Vi startar en utmaning vettja! Vem är mest "weirdo"???
Hmmmm... Jag tyckte nog att det lät liiiiiite skumt att sitta på dasslocket och blunda..... Och tänk sen på allt som man VERKLIGEN inte skulle våga erkänna på bloggen..... Hehe....

Malin sa...

Ja du Sarah nu har jag hakat på i Ticsträsket...
Inte för att jag tyckte att du var särskilt konstig...vi kanske är rätt lika. Kram...du jag kan inte klippa dig imorgon, ska ju med Amanda.

Eva sa...

Ticsträsket - here I come!!