Välkommen!

tisdag 9 februari 2010

Men SNÄLLA.....!!

Idag har det snöat - IGEN!! Nej, jag gnäller inte...jag gillar snö, och jag vet att allt gott kommer från himmelen....Men SNÄLLA! vi har väl ändå fått nog av den godheten nu?? Tanken slog mig idag; att det kanske inte är av godhet...vi kanske rentav får smaka på Hans Vrede! Detta kanske är den moderna tidens form av Syndaflod!! Fast i form av SNÖ....Tänk när, eller kanske snarare om eländet smälter....Kanske dags att börja bygga på en ark?? Nej, de där som "vet allt" har nog haft fel. Vi kommer inte att få något tropiskt klimat - vi går nog snarare mot en ny istid!! Vem vet - i morgon kanske det står en mammut ute i trädgården!! Godkväll! ;0)

7 kommentarer:

Bloggande 4barnsmamma sa...

Ja undrar vad dom säger nu? Alla klimat-vetare. För varmt är det INTE.

imse sa...

Ja, klimathotet är tydligen överdrivet. Rejält överdrivet.

Kram

Raggarullis sa...

Haha du e då för rolig du :) Mammut i trädgården..haha.. Tycker inte att det e så väldans kallt här i Sthlm.. Behöver då inga långkalsonger och jag fryser inte ändå.. Fast nu kan det ta och bli vår.. Ha en mysig kväll.. Kraaam

Monica sa...

va?? har du sagt det förut? Halden där kommer ju jag ifrån, va heter familjen

Helen sa...

Ja, herregud, liksom! Nu tycker jag att det verkligen är ok att gnälla...och då bor jag ändå i södern av sverige, typ...kan bara ana hur de som bor längre upp har det:/ Har själv gnällt sen det blev över en decimeter...(snö är fint om man är inomhus, enligt mig ;))

Eva sa...

Haha! När det regnar typ 110 dgr i rad så säger ju "di gamla" att Gud gråter...nu så..eh..mjällar han kanske?!

Storarvid sa...

Upp med hakan. Tänk bara på hur kanonfint det kommer vara när våren äntligen är här. Tror vi kommer värdesätta både vår och sommar på ett sätt vi inte gjort på många år, o DET är väl bra i alla fall.