Välkommen!

fredag 12 februari 2010

Mina Män & Jag.....

Ibland slår det mig, att jag faktiskt är ensam här - bland 3 karlar! Men det är ändå inget jag märker av något större. Det är snarare positivt, faktiskt!! Jag är familjens medelpunkt! Alla vill ha min uppmärksamhet! Mannen vill mysa med sin fru - barnen vill gosa med sin mamma! Mamma är bäst ;0) Lillfis är väääääldigt mammig!! Storebror får helst inte vara i närheten av mamma! Han kan bli arg bara för att Anton sitter bredvid mig! Ibland blir han t.om arg på mannen! Om vi står och kramas - så kommer han genast och ska vara med! Eller så putter han bort David... MIN MAMMA, typ! Emellanåt är här t.om fyra mot en! När bonusbarnet är hemma - som också är en pojke! Men det funkar fint. Vi har känt varandra sedan han var 11 månader, och i år fyller han 10! Fast han ser inte mig som någon "låtsasmamma". Han hade sagt till Anton vid nåt tillfälle, att jag var "en snygg brud"!! Haha!

Det negativa kan väl vara, att man aldrig får vara ifred....Om jag sätter/lägger mig någonstans, så är plötsligt ALLA där.....

Nyligen, när jag låg på sängen, så kom mannen och lade sig bredvid och ville mysa... Snart kom givetvis lillfis och ville vara med och gosa....och sen kom även Anton. Så låg vi då där - hela familjen! Plötsligt säger Anton:

- Varför måste ALLA vara på min bedårande fru??
Då säger David:

- DU!! Det är MIN bedårande fru!! Du får skaffa dig en egen!!

- Nää, det vill jag inte! säger Anton då.

Och sen går lillfis till attack, och dreglar mig i hela ansiktet!!

Joo, vi har det ändå ganska mysigt - mina män & jag.... ;0)

11 kommentarer:

Monica sa...

va gulligt sagt av Anton hahaha Mysigt

Helena sa...

Haha.... "Bedårande fru".... Såna kommentarer är så goa.... Gott att känna sig behövd och älskad av alla, stora som små.... Jättefint familjekort!
Kram

Osloskånskan sa...

Mmm.....myyys...

Raggarullis sa...

Va mysigt ni verkar ha det :) Fint kort på er!!Kraaam

imse sa...

Jag har också varit ensam med tre män. Nu finns bara en kvar. Och vet du, man saknar ibland tiden när två små killar trängdes och tjafsade om vem som skulle vara närmast mamma.

Kram

VILLAN PÅ LANDET sa...

Men vad ROLIGT och HÄRLIGT att läsa, tänk vi är faktiskt i samma situation jag har också 3 karlar ensam tjej asså så jag för står hur du känner. HIHI : )

Malin sa...

Ja, så där är det allt för mig också, fast mina barn "bara" är flickor. Men jag tror att alla mammor är familjens medelpunkt. Visst kan det vara jobbigt att aldrig få vara ifred, men visst är det allt en trevlig känsla att vara älskad och behövd. Snart är barnen stora och då får vi hoppas att våra män fortfarande tycker att vi är bedårande;)

Lotta sa...

Visst är det underbart att vara mamma o hustru :)
Jag har även en hund som följer minsta steg jag tar......
Ha en underbar helg,kram på dig :)

Strandhs Mia sa...

Lördagshälsning... kraaam !♥

Bibban sa...

Det låter som mitt liv för några år sedan..och guuud va mysigt det var. Nu för tiden känner jag mig väldans liten när jag sitter emellan mina grabbar. men jag glömmer alldrig den tiden:)) kram

Helen sa...

Åh, vilken fin familj :) Hos oss är det tvärt om, t.o.m katten är av hon-kön. Så vi skaffade en han-hamster...tror dock inte han väger upp testosteron-nivån... ;) Kram!