Välkommen!

söndag 21 februari 2010

Nu Har Alla Insett......

....att det är dags å vakna - i morgon är det Måndag!!!




Man ur huse......



Ja, det spelar nog ingen roll var i landet ni bor - alla har nog fått sin beskärda del....Men här i södra delarna har det kanske varit värst?? Vi har inte tagit oss ut på hela helgen, och det har blåst och snöat oavbrutet sedan i Torsdags!! Det har känts lite som om man levt i en annan värld...Knappt sett en människa, och inga bilar har kört på gatan. Som att vakna upp mitt i inspelningen av The Day After Tomorrow....

Vissa var ju dumma nog att ge sig ut ändå! Den här bilen satt fast från någon gång på morgonkvisten fram till kl 15.00, då de äntligen fick loss honom!!
Nu är klockan 12.30 - det har äntligen slutat snöa, och vi har faktiskt solsken! Dessvärre såg jag på nyheterna att det ska komma mer. Mannen har gjort sällskap med grannarna för att försöka skotta sig ut från parkeringen. Han ska ju iväg till grannlandet till morgonen - för en ny arbetsvecka. Själv får jag nog ta akut semester i morgon, tills de hunnit ploga upp ordentligt - annars kommer jag inte fram med barnvagnen och kan lämna barnen på dagis/fritids! Nu börjar ju sportlovet här - och vi har då sannerligen ingen brist på snö!!! Hur har er helg varit???

12 kommentarer:

imse sa...

Helgen har varit instängd. Nu är det snö upp till fönstren, men solen skiner. Ska försöka mig på en promenad.

Kram

Strandhs Mia sa...

Jo tack.. mer insnöad än vanligt och är glad att jag inte bor i skogen ännu, då hade vi nog suttit inne ordentligt.
Så här var vintern när jag var liten, vi har nog blivit lite bortskämda med gröna vintrar söderöver och sen är ju snöröjning inte kommunalt längre så det betalas väl per meter eller nåt och då blir det dyrt och ingen som röjjer :)

Kram ♥

Koola Viola sa...

Vi är fullständigt översvämmade med snö här också. Och det slutar inte snöa, man blir ju knäpp. Jag har nog aldrig skottat så pass mycket snö så man inte vet vart man ska göra av den till slut. Snöbergen når ju upp till himlen, man kan ju inte kasta upp mer snö på dem. Och så läste jag på smhi att det ska snöa hela nästa vecka också... Man får väl skratta åt eländet :o)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Jävla skit väder!
Tycker jag:)

Helena sa...

Samma här.
Barnvagn genom drivorna funkar ju inte... Fredrik har öppnat upp vår infart idag men på vägen nedanför huset är det 2-metersdrivor. Räcker ju med bara liiiite blåst för att allt sk hamna på vägen igen=(
Kraaam

Henke sa...

Ni där nere verkar ha fått för era synders skull. Här är det förbannat kallt, neråt 20 minus och snålblåst, men inte så mycket snö som ni har. (Även om det är betydligt mer än vanligt.)

Det trista är ju att vintern lär hålla i sig ett tag till.

Själv ska jag åka tåg på tisdag och onsdag. Får väl se om jag kommer någonstans överhuvudtaget.

Madlar sa...

Försöker roa mig med att vi om några månader kommer att skratta åt den gångna vintern...."kommer du ihåg när vi blev insnöade, när snön nådde ända upp till altanräcket" osv.

Örjan sa...

Härliga bilder, och som du sa så finns det vissa dumma som måste ut. Hade en sån på gatan oxå ju mer han körde ju mer fastnade han. Jag kunde inget annat än skratta.
Kram i vinterkylan.

Monica sa...

samma här vitt och kallt och mera snö;) *lovley*

sen har jag jobbat m och er glad för det , endå skitväder och kallt

Raggarullis sa...

Nu får det va slut på allt snöande.. Vill ju ha vår och att
V8-orna ska komma ut på vägarna igen :)
Hoppas du har haft en mysig söndag!Kraaam

VILLAN PÅ LANDET sa...

Hej Sarah : )

Jag skulle jobbat hela helgen och kunde inte ta mig nånstans. Skönt att va ledig i och försig men det vill man råda över själv.
Nu är det iallafall lugnt och vi har kommit i väg och handlat tom inför nästa oväder HIHI : )
KRAM

Helen sa...

Ja, jag bor också i söder och liiider av all snö...men ni tycks ha fått ännu mer?! Fy för snön, jag tänker nog aldrig mer gilla vintern ! ;)