Välkommen!

lördag 27 juni 2009

Sorg & Glädje!


Igår var jag på begravningen efter min lilla farmor. Anton var med mig - var nyfiken på vad en begravning var för något (och så fick man ju fika efteråt!) Morgonen började lite smått kaotiskt - vaknade 9.15, och min storasyster skulle hämta oss 10.30 - Hjälp!! Hade huvudvärk också....
Tog inte med några näsdukar(tänkte inte så långt), men jag brukar inte vara någon lipsill....Men när han började prata om farmor så gick det bara inte att hålla sig....Min ena syster stod bredvid och snörvlade - frågade om hon hade någon extra näsduk...Men hon hade varit så "förnäm" och tagit med en näsduk i tyg...Lyckligtvis hörde min pappas kusin som satt i raden bakom mig mitt snörvel och stack ett par pappersnäsdukar i handen på mig. Hade även vattenfast mascara på mig, men det hjälper ju inte när näsan rinner!!
Tillställningen efteråt var däremot väldigt trevlig! Träffade kusiner som jag inte sett sedan de var små! Svårt dock att hinna prata mycket med allihop - men ändå...Det var väldigt kul! Se hur alla ser ut, höra vad de gör osv.
Nu till något helt annat! Ikväll ska jag gå ut och festa med mina systrar! Har inte varit "ute" på 2,5 år!! Vi ska gå till TG och röja på dansgolvet!! Ser fram emot detta - men det är nog bäst att ta det lugnt....Jag är ju inte direkt härdad - och man vill ju gärna vara OK i morgon också....Ha det gott, och på återseende!

Inga kommentarer: