Välkommen!

torsdag 4 juni 2009

Tajkonläger!!










Usch...vi håller på och renoverar köket! Vilken röra det blir....Det på bilden ovan är allt som finns kvar i nuläget - diskbänken och ett överskåp. Skåpen på andra sidan är nedrivna.




Kylskåpet står typ mitt på golvet...Gud, vilken röra! Jag avskyr verkligen sånt här kaos, men man får ju försöka härda ut och trösta sig med att det ska bli kul att få ett helt nytt kök! Men det är svårt....Vardagsrummet har blivit tv-rum/kök/lekrum/förråd, typ....Köket och material därtill är utspritt överallt....


Mat som stod i skåpen har hamnat i backar som man måste stå och leta i när man ska ha något, och idag har även porslin hamnat i lådor....
Det är inte alla som har kaffebryggaren på strykbrädan....(tajkonvarning...) Röran breder liksom ut sig överallt...Har till och med lådor och stora gipsskivor inne i sovrummet!! Det blir så svårt att försöka upprätthålla någon slags ordning!Det värsta är att även om köket är litet så kommer det ta sin lilla tid....Väggarna var så dåliga så när man tar ner skåp så följer ju halva väggen med! Så vi har fått mura, sedan satt upp spånskivor och slutligen på detta gipsskivor! Allt för att vara säkra på att det nya köket inte trillar ner!!Nu ikväll har David givit sig på att rycka upp golvet - vilket inte heller var det enklaste...Buhuhuuu....jag befarar att jag får försöka anpassa mig till detta tajkonliv för en bra tid framöver...Återkommer om detta projekt när det väl är klart!! God afton!

Inga kommentarer: