Välkommen!

måndag 21 september 2009

Å det här är bara början.....

Idag började det hårda livet som gräsänka. Slapp ju morgonruschen förra veckan, eftersom barnen var sjuka och var hemma. Men idag så skulle vi då iväg! Klev upp i ottan kl. 05.00....urk! Var mest bekymrad över att Edvin skulle krångla som inte varit med om såhär tidiga mornar. Men nej - istället var det Anton som strejkade. Jag fick tjata om precis allt. Det var gnissel och gnäll hela vägen till Edvins dagis, som ändå inte ligger alls särskilt långt härifrån. Skulle lämna Edvin ca 06.15, men klockan hann bli 6.40. Bråttom!! Skulle börja jobba 07.00, men först skulle jag då hinna att lämna Anton på skolan också! Blev trött på Antons gnäll...Sa till honom att parkera sin cykel vid dagiset, slängde upp det långbenta barnet i Edvins cykelstol och sen bar det av i racerfart! Kom faktiskt till jobbet ca 6.50 - men då var jag svettig och nära hjärtinfarkt! Puh....är det så här livet ska vara nu? Och då har det ändå bara börjat.....Jobba hela dagen, för att sedan åka hem och fortsätta slita....Nåja, en sak är säker - jag kommer inte ha några problem med att somna på kvällarna i alla fall!

Ha en skön kväll alla! På återseende!

2 kommentarer:

Malin sa...

Å herregud din stackare, och stackars barn med för den delen.
Ja jag har det bra helt enkelt. Imorse hade jag det ovanligt enkelt, Tomas var hemma med sjuka barn, Så det var bara att glida iväg...härligt!!

Storarvid sa...

Jag har haft så'na där mornar med. En gång när barnen trilskades och jag skulle cykla med dottern på barnsadel märkte jag när jag skulle lämna att hon sparkat av sig skon. Jag skällde o gapade att hon skulle sagt till när hontappade de när jag såg att hon även tappat den ANDRA skon. Tjhurig över borttapapde skor lämnade jag henne på dagis när hon stammade fram:
"men pappa du tog ju aldrig på mig skorna"... Tur det var sommar.... Va' dum ja' kände mig...