Välkommen!

måndag 14 september 2009

Måste..börja..träna.....



Bänkpress med litet barn........
Att vara smal är ju inte alltid detsamma som att vara hälsosam....Jag är ohälsan personifierad! Jag tränar aldrig. Visst, jag vardagsrör mig. Jag cyklar till och från jobbet - året runt! Sen blir det kanske någon extra sväng om jag sticker iväg till någon kompis el tar en sväng och handlar. Jag bor på 4e våningen utan hiss, jag går och står hela dagarna på jobbet. Sängkammar-akrobatik blir det emellanåt...Men tyvärr så räcker ju inte detta! Blev pinsamt medveten om vilken kass kondis jag egentligen har nyligen...Hade gått bort till närbutiken som ligger kanske ca 100 m härifrån. På tillbakavägen kom plötsligt en störtskur! Ojsan, jag får nog springa, tänkte jag.....visst....Shit-pust-vad-stånk-jobbigt-ööööööhhh-det var!! Höll på att få en hjärtinfarkt och stryka med!! Men varför, varför tar det emot så förbannat?? Varför är inte jag en hurtbulle? Nä, jag får lägga av med mina divalater jag lagt till med - sitta här och knapra kakor och skit hela dagarna! För det gör jag - varje dag!! Nu börjar mitt nya liv!! Eller ja, inte kanske nu - men på måndag, kanske....Lättare att börja på en ny, fräsch vecka!! Och ja, jag tror på jultomten också....! Tjingeling!


3 kommentarer:

www.gammalfjortis.se sa...

Oj oj oj vad jag känner igen mig! =)

Men du,jobbar han borta helaveckorna + att han åker hojj? hinner ni ses nån gång?

Olle åker till Portugal om 3 veckor och lämnar mig och barnen i över 2 vekor själva. Jag är inte glad..

Malin sa...

Ja du Sarah, det är inte så bara att börja et nytt sunt liv. Jag har betalat varje månad i snart ett år till sportlife å inte har hjag blivit nåt mer vältränad för det. Hmm konstigt trodde det ingick i priset;) Å så allt gottt man kan äta, kakor å godis å glass osv. Hur lätt är det att låta bli det då????? Nä får väl släpa min trötta kropp till träningen nån gång;)Kram å lycka till

VILLAN PÅ LANDET sa...

Hej Sarah

detta med att låta bli allt det Goda det är inte lätt det. Jag bakade Rici criepstårta förrut o jodå jag och Simon gjorde ren skålen MUMS. Jörgen fyller ju i morgon, kaffekalas på kvällen. Och som jag tror så jobbar väl du inom vården och där är det ju inte lite bakverk heller. Tur att man rör sig där iallafall. Haha Kram