Välkommen!

söndag 9 november 2008

MAT?? Nej, tack....

Nä, det där med maten funkar inget vidare. Nu är han 7 mån och fortfarande är det mamma som är bäst! Men det gör mig inget. Han får bestämma...så länge han mår bra och ökar i vikt så är det ingen fara, sa barnmorskan. Läste i en annan blogg om hur hon ansåg att vi har så brått....vi väntar på att de ska rulla runt, krypa, gå, prata....smakportion vid 4 mån, välling vid 6, osv....varför denna brådska? Nä, jag ska njuta varje sekund den här gången. Allt sker tids nog. Men han har faktiskt försökt i alla fall. Smakat lite gröt, men det var inte gott...spott å fräs! Så lade vi ner det efter några försök. I 3 dagar har han ätit potatis, majs och kalkon. Det gick faktiskt hyfsat bra.

Så igår var det dags att prova Biff Stroganoff. Det var INTE gott! Kunde inte göra annat än skratta....Han såg ut, och lät som James i "Grevinnan och betjänten" när han av misstag drack upp blomvattnet!! Som sagt, det här med mat är inget som min lille Edvin begriper sig på....Men det kommer väl tids nog, när han är mogen för det. Just nu sitter han och suger på min arm...Sög mig på halsen en dag så jag fick ett sugmärke, och min man undrade vad jag hade sysslat med....haha.Nej, den här gången tänker jag inte vänta på något. Bara ta en dag i taget och NJUTA! Det är ju dock en period i livet som aldrig kommer tillbaka, eller hur? KRAM

Inga kommentarer: