Välkommen!

tisdag 11 november 2008

Nässpray & Alvedon....


Började ju känna mig lite krasslig i Lördags, och det har bara blivit värre....var tvungen att köpa nässpray igår för att stå ut! När jag vaknade i morse var jag frusen och hade ont i hela kroppen. Tog ett par Alvedon, och sedan började jag svettas istället....så jag är nog inte helt hundra. Har sovit dåligt i natt också. Har fått en ömmande knöl precis mellan armhålan och bröstet som har molvärkt hela natten. Det är väl någon lymfkörtel som har svullnat, antar jag....
Bäst jag satt där å klämde och kände, sa David: (ironiskt) - Har du fått cancer nu igen?
Varpå jag svarade: - Mmmm, det verkar inte bättre....
Han vet att jag målar fan på väggen så fort det är något. Inte så att jag är hypokondrisk, men det är väl klart som f-n att man blir lite orolig när det dyker upp saker på kroppen som inte brukar vara där, eller hur?
Fick en knöl under vä bröst för några år sedan(det var faktiskt David som upptäckte den). Blev skickad på mammografi, ultraljud, plus att de stack in en stor nål för att ta prov på innehållet. Men det var inget. Förmodligen en fettknöl, sa de. Ett tips: går knölen att flytta på, dvs den är rörlig under huden, så är det inget att oroa sig för. Cystor och annat sitter fast i vävnaden.
Till något annat (fast det handlar fortfarande om bröst!) : Hörde på nyheterna i morse att kvinnorna i Västra Götaland är sämst på att följa de allmänna råden när det gäller amning. Dvs, att under de första 6 mån inte tillföra barnet något annat än bröstmjölk! Vilken tur att jag har skött mig då! Känner mig genast lite duktig mitt i allt elände! Nä, nu ska jag ta mig lite värmande soppa innan jag ska hämta Anton på dagis! Sköt om er, "snörvel", och på återseende!!

1 kommentar:

Helena sa...

Knöl i bröstet och feber?! Det är inte mjölkstockning du fått?? Har haft det ett antal gånger och jä---ar vad sjuk man blir!!!
Hoppas du kryar på dig snart!!!!!!
Kram