Välkommen!

fredag 14 november 2008

Vackert.....



Kom att tänka på den här filmen tidigare idag. Filmen är gjord efter Raymond Briggs bok "The Snowman" (1978). Tycker den är så himla mysig. Den brukar visas någon gång runt jul varje år. Den handlar om en vinterdag. En liten pojke gör en snögubbe utanför sitt hus. Vid tolvslaget vaknar snögubben till pojkens stora förvåning till liv! En magisk resa och vänskap för ut pojken och snögubben på fantastiska äventyr.....Den nominerades 1983 till en Oscar för bästa animerade film. Men vad som är ännu mer faschinerande med denna film - enligt mig - är musiken! Den är bland det vackraste jag hört....Text och musik är skriven av kompositören Howard Blake. "Walking in the air", heter den. Så vacker...lite vemodig. Har försökt att få tag på den - utan resultat. Men så idag kom jag då åter att tänka på den. Gick in på CDON och sökte efter den - och till min stora lycka- fann den!! Beställde den omedelbart! Så nu väntar jag bara på att den ska dimpa ner i min brevlåda så att jag kan njuta av den när jag vill. Inte bara en gång om året! Jag minns inte ens hur den låter - men jag VET att den är otroligt vacker....åh vad jag längtar!



2 kommentarer:

Malin sa...

öööö vaa? trodde du skulle skriva en massa om bilden;) Men jag märkte ju hur deppig Edvin var så det var väl inte så lätt kan jag tro. Tack för kaffet och pratstunden. Nu har jag varit på Willys och handlat, ja det funka det med...(brukar inte handla där)

Sarah sa...

Jodå, det skulle jag allt! Men det krånglade lite så jag fick göra klart resten nu!! Det strular när jag ska lägga in flera bilder, och så hann jag inte göra färdigt!