Välkommen!

lördag 27 december 2008

En fröjdefull jul

Så var då julen över...har varit full rulle mest hela tiden. Julafton firade vi hemma i år. Brukar alternera mellan hans och min familj annars, men vi bestämde redan förra året att vi för första gången skulle vara hemma detta året. Det var faktiskt jättetrevligt! Trodde att det kanske skulle kännas tomt och konstigt-men det blev faktiskt den bästa julen på länge! David var tomte för första gången-och gjorde det jättebra! Jag var nästan tveksam själv ett tag och undrade om han lurat mig med och skickat hit någon annan!! En eloge!! Kvällen spenderade vi med att testa alla julklappar. Anton fick bl a "guitar hero" - så vi testade allihop att lira lite. Det var faktiskt lite svårt....Senare när barnen lagt sig spelade jag och mannen "Buzz" som han köpt i julklapp till oss. Just detta spelet handlade om Hollywood-stjärnor. David spöade mig...typiskt. Juldagen var riktigt slapp. Var jättetrött och hade huvudvärk. Sov 2 timmar på dagen tillsammans med Edvin...skööönt! Annandagen var vi först på lunch hos mamma. Tre av mina syskon med familj var där också. På eftermiddagen skulle vi hälsa på vänner och äta middag. De köpte hus i somras och jag hade fortfarande inte varit där, så det var premiär. Jättefint hade de fått det. Har köpt nya möbler till i stort sett hela huset! Så allt var nytt och fräscht! Får försöka hälsa på dem lite oftare, har blivit väldigt dåligt det senaste! (sorry, Eva-puss). Idag har vi tagit det lugnt. Barnens halvbror har kommit och stannar tills i morgon. Snart är det nyår och då blir det väl full rulle - igen!! Hej svejs!

Inga kommentarer: