Välkommen!

måndag 22 december 2008

Stressig dag




Julstress....hade tänkt slippa det i år, men som vanligt är det saker som måste göras i sista minuten! Pratade med min vän Malin på fm och vi bestämde att vi skulle försöka åka ut till Överby köpcentrum - utan barn - och få det sista gjort i någorlunda lugn och ro! Men det är ju lättare sagt än gjort....Man blir stressad iaf! Folk överallt, långa köer, och så vet man inte vad man ska ha heller! Vi kunde bara stanna ett par timmar, för jag var tvungen att åka hem och amma Edvin, och Malins tonåringar vaktade hennes småttingar och de började ringa och var otåliga....skulle iväg! Så jag blev självklart inte färdig....pust, stånk & stööön....Väl hemma slängde jag i mig ett par mackor, ammade Edvin - och så ut igen! Vi promenerade in till centrum så jag fick avklarat det sista. Men det går ju inte som en dans direkt när man har en tjatig 5-åring med sig. -Mammaaa...är du klar snart? Mamma, kan jag få Poke'mon kort? Mamma, jag är törstig.....osv, osv...Plus att han pratar oavbrutet hela vägen in till stan-och hela vägen hem....Snacka om att bli hjärntvättad...Men han är söt. Och nu är jag helt färdig...i kropp och själ-och med julklapparna....God kväll!

Inga kommentarer: