Välkommen!

tisdag 2 december 2008

Jag - En "Posh"mamma...?




Joo, jag bryr mig om hur jag ser ut-men det är inte det viktigaste här i världen...Och sedan man fick barn så får det bli i den mån det går! Minns hur min lillasyster Mary sa till mig när Anton var liten: -Du ser ut som en "Posh"mamma! Min storasyster Julia sa för ett tag sedan när hon svängde förbi: - Man vet aldrig vart Myra(min familj kallar mig så) är påväg; om hon ska på galapremiär eller bara ner till Kvantum och handla!! Men detta tar jag bara som komplimanger! Att vara småbarnsmamma är så självutplånande, på ett sätt. Man sätter barnen i fokus(iaf gör jag det). Så jag känner att något måste man försöka göra för sin egen skull, och i mitt fall är det att inte sluta bry mig om hur jag ser ut! Min man sa en gång i början på vårt förhållande: Varför är det så; att alla tjejer- när de väl träffat kille och skaffat familj- slutar att bry sig om hur de ser ut?? ( nu menade han som tur var inte mig-utan av tidigare erfarenhet) Jag svarade att jag vet faktiskt inte. Lite rätt har han ju, faktiskt. Ser man sig omkring så ser man ju inte så många "piffiga" mammor-förutom i kändisvärlden. Nåja, jag slarvar allt jag med. Men det är pga tidsbrist. Och en å annan dag känner man helt enkelt bara för att vara slapp....-som idag, t.ex....Men det är inte särskilt kul att fixa till sig när det regnar och snöar om vartannat....Som mamma har man ju även lärt sig att det finns inget dåligt väder....Så då får man ju som sagt klä sig därefter också! Kände mig tämligen oglamourös där jag gick i mitt regnställ & gummistövlar när jag skulle in ett ärende till stan idag. Mössa nertryckt över håret som jag inte hunnit tvätta....Nåja-en Poshmamma måste ha sina slappa dagar också ibland, eller hur? Kram

3 kommentarer:

Malin sa...

När du bara hade Anton var du alltid piffig i alla lägen, nu sen Edvin kommit kan du faktiskt se ut som vilken sliten småbarnsmor som helst ibland. Det tycker jag känns bra för oss vanliga dödliga;)
KRAM på dig KOMPIS.

Sarah sa...

Skönt att jag kan glädja någon med min emmellanåt sorgliga uppenbarelse, hahaha!! Ja, det råder lite tidsbrist just nu...Men å andra sidan så är detta inte en åsikt jag har om mig själv, det är så jag känner att andra tycker om mig....för mig är det bara något som är en kul grej!Hoppas vi så småningom kan piffa till oss tillsammans- och gå ut och ha lite rolig kvalitetstid tillsammans!!(utan barn, vill säga..) Kram kompis!!

Malin sa...

Hoppas du inte tog illa upp, det är ytterst sällan du inte är tipptopp, menar inget annat. Ja nu är det allt snart dags för ett tjejkväll med vin och fnitter. Det har varit lite svårt de senaste åren med graviditeter och ammning...så du behöver ju inte amma lika länge som mig OK!!!