Välkommen!

fredag 5 december 2008

Mitt frikort - Dr. Chase....




Ni har väl inte missat House, på 4:an varje Tisdag? I så fall har ni gått miste om något. Himla bra serie (om jag får säga det själv) Blandade karaktärer - alla med sin egen charm, satirisk humor mixat med en hel del allvar. Det var min man som började titta på det, men efter att ha sett ett avsnitt så var jag också fast. Efter ett tag upptäckte jag även att Dr. Chase var ju riktigt snygg....Nu är det ju inte därför jag tittar - men det gör ju inte ont att det ingår en "hunk" i en för övrigt bra serie....
Förra veckan när vi satt nersjunkna i soffan och tittade på denna serie säger plötsligt min man:
- Du tycker han är snygg, va?
Utan att lyfta blicken från tv:n eller röra en min svarar jag:
- Ja, jag tycker han är skitsnygg.... Sen sa vi inget mer om saken. Undrade i mitt stilla sinne hur sjutton han kunde veta det....jag har ju aldrig sagt något....
Igår när han kommer innanför dörren är det första han säger:
- Vem är ditt frikort?
Förstod först inte vad han menade. Visste att jag hade hört begreppet någonstans men just nu kopplade det inte alls...(kom senare på att de hade pratat om det i Boston Teaparty tidigare i veckan).Han förklarade för mig. Hade lyssnat på radion på hemvägen där de uppmanat lyssnarna att ringa eller maila och berätta. Jahaa....Jag svarade:
-Det vet jag inte....har aldrig ens tänkt tanken, det är ju så löjligt....Varpå han säger:
-Det är han va? Han i House...?
Jag kunde inte låta bli att skratta...
- Nja - jo- i nuläget får det nog bli han då....
Senare kände jag att jag måste bara fråga vad som fått honom att förstå att jag tycker han är snygg...Under de snart 8 år vi varit tillsammans så har han aldrig gissat rätt om vilka jag gillar! Verkar inte alls ha förstått min smak...Hur har han lyckats med detta?? Han svarade:
- Jag har lärt mig nu serru....det syns i din blick...dina ögon glittrar när du ser honom.....
Ooops! Hade ingen aning om att jag ens besatt förmågan att glittra med ögonen...dessutom måste jag ha glasögon när jag tittar på tv(och ändå syns det!) Jösses...Dr. Chase får uppenbarligen mina ögon att förvandlas till tomtebloss...
Undrar vem som är ert frikort?? Nyfiken...berätta, vettja! Kraaaam

1 kommentar:

Malin sa...

Här "has" inga frikort,tror inte det är bra för förhållandet att disskutera vem man tycker är snygg osv. Så tråkig är jag. Sen kan man ju tänka vad man vill så klart och det gör ju givetvis alla. Idag har jag köpt julklapp till dig Edvin, bara Anton kvar. Har nåt å berätta när vi hörs! kram