Välkommen!

söndag 21 december 2008

Vad äter vi egentligen....??


Satt med min frukost i morse bestående av en macka med kalvsylta och rödbetssallad. Blev mitt i alltihop upprörd över att det var färgämne i rödbetssalladen....Vad f-n då för? Skulle det behövas?? Det behövs ju knappast något färgämne när man gör egen-och inte smakar den sämre för att den är lite mindre röd....? Började genast tänka på vad många E:n hit och dit det är i allt vi äter....det är en hel del! Inte konstigt att vi mår som vi gör, kanske?? Och alla dessa konserveringsmedel sen....lite äckligt när maten håller upp till ett år i obruten förpackning...är det verkligen mat?? Usch! Nä, det kanske var bättre förr när man syltade och saftade och lade in maten själv. Men tyvärr, i dagens stressade samhälle, så är det väl inte så många som har tid med det. Jag är inte bättre själv...Då skulle man behöva vara hemmafru i så fall. Och det är inte många familjer som har råd att ha det så. Min mamma var hemma när jag var liten, och jag har inte ätit särskilt mycket halvfabrikat. Kanske därför man mår hyfsat ok ändå - än så länge. Undrar hur mina barn kommer att må i framtiden...? Fy, ryser....!

1 kommentar:

Malin sa...

Hallå bruden!
Du har så rätt så...det är nog inte på långa vägar nyttigt det vi stoppar i oss. Vi får träffas någon dag och byta våra julklappar. Hoppas allt är bra med dig och familjen, saknar dig! Va fint kortet på dig och lillfis va!