Välkommen!

onsdag 11 mars 2009

Stönigt....


Ja, det är väl inte bara jag som har sjuka barn i dessa tider...men det börjar bli en aningen stönigt....Nu har lillfis mått bra den senaste veckan, och idag var det sista dagen med penicillin. Men, vad händer då?...Jo, i morse när vi kom upp så hade han nässelutslag över hela sig! Som tur är så ligger Antons dagis precis vid VCT, så jag gick in till Edvins bvc-sköterska efter att jag lämnat Anton. Hon tittade på det och sa att om det blev värre fick jag ringa barnmottagningen. Och värre blev det....Ringde till NÄL(sjukhuset) och berättade läget. Efter många om och men blev jag hänvisad att gå tillbaka till VCT. Där fick vi utskrivet Tavegyl(antihistamin). De antog att det var en allergisk reaktion på penicillinet. Så nu kan jag inte göra mer än vänta.....vänta på att det ska bli bra nån gång.....!! God kväll!

1 kommentar:

Malin sa...

Hej Stumpan!
Herregud vad lika du och Mary är fick jag se på syskonkortet. Ni har ju inte samma färger så det är väl kanske därför man inte sett det förut.
Kram på dig.