Välkommen!

söndag 25 oktober 2009

Åneeeej - så typiskt mig!!


Hur disträ får man vara, egentligen?? Blir trött på mig själv!! När jag jobbade igår kväll så sade jag till alla vårdtagare; -Glöm inte att ställa om klockan!! Jo, just det.....Vem glömmer att ställa om klockan, tror ni??
Var lite seg i morse, så jag fick lite bråttom. Fick cykla racer så hjärtat nästan stannade. Slängde ett öga mot klockan på kyrktornet när jag passerade förbi. Såg att den långa visaren visade ett par minuter i....-Bra, jag hinner!!
Vänta nu lite.....tittar igen.... -Klockan visar ju sex!! Vad är det för fel på den nu då??
Åneeeeej......jag glömde!! Så typiskt mig!!
Kände att jag vägrade sitta på jobbet i en timma, så jag fick för mig att cykla hem till mamma istället. Hon bor nära mitt jobb, och jag vet att hon brukar vara upp tidigt.
Så hemma hos mamma åt jag frukost nr 2 och pratade bort en stund. Sedan begav jag mig för 2a gången denna morgon till jobbet! Självklart fick alla sig ett gott skratt när jag berättat vad jag gjort!! Någon annan som också missat?? Hoppas ni haft en trevlig helg allihop! I morgon ska jag vara ledig och slappa!! Ha en underbar kväll!!

3 kommentarer:

VILLAN PÅ LANDET sa...

Hej

Om inte jag och Helena hade chattat på facebook och talat om hur klockan skulle ställas i går så hade både jag och Jörgen glömt det. Men jag kom iväg sent ändå trots sovmorgon. Började 8 och var där 8.10. Tur att jag har gooooa arbetskompisar.

KRAAAAM

Z sa...

Hahahahaha!!! Men tänk vad trevligt att få äta två frukostar en dag! Det hade du aldrig gjort annars!

Anonym sa...

Haha det är så lätt hänt. Emilia kom på ett kalas en timme för tidigt förra året :D