Välkommen!

torsdag 29 oktober 2009

Ingen ÄRTA i näsan.....!!



I Måndags när jag satt här vid datorn så stod plötsligt Anton bredvid mig och gestikulerade vilt med armarna och stampade med fötterna. Tittade på honom och undrade vad 17 han höll på med! Såg då lätt panik i ögonen på honom....

- Anton - vad är det???

Fick bara ett kvävt skrik tillbaka. Min första tanke var att han fått något i halsen...

- Hördu, du får lugna ner dig! Jag hör inte vad du säger!!

-Jag har Leeeego i nääääsan!! Vrålar han ut!!

-Men snälla barn....VARFÖR har du stoppat Lego i näsan??? (Ja, varför? Varför frågar jag ens...som om jag skulle få ett vettigt svar!!)

Fick ta med honom ut i köket där det är lite bättre ljus.

- Neeej, jag kan inte se någonting! (Ännu mer skrik & vrål...!) Lyste med en lampa, men jag kunde ändå inte se något.

-Du får försöka snyta ut den! Gick och hämtade lite papper.

-Men det gåååår ju inte!!


Jaha...vad gör man nu?? Tankarna börjar snurra....Great, klockan slog precis fem = vårdcentralen stänger!! Jag har ingen bil - för den är i Norge med gubben...Shit....Man kan ju inte gärna ringa ambulans för en Legobit i näsan...!! (ELLER??)Hmm, får ringa och besvära någon kompis...

-JAG FICK UT DEN!!! skriker han plötsligt. TACK någon där uppe för det!!

Sedan blev det moralpredikningar om hur man INTE stoppar saker i NÅGRA kroppsliga hål!! Jösses - barn är glädje - men även en hel del bekymmer!! Vad ska Edvin hitta på när han blir större?? Hoppa med paraply från taket, tro?? Jaja, den dagen, den sorgen....
Oberoende av ovan inlägg vill jag bara passa på att säga TACK till alla er som gratulerat mig idag - privat, här på bloggen & på facebook på min 25-årsdag! (JAJA - 35 då!!) Ni är alla underbara!! Nu ska jag dricka vin och ha en sköööön kväll! (Dock bara lite-plikten kallar i morgon!) Puss & Kram till er alla!!

5 kommentarer:

Anonym sa...

*kommer in och sjunger*

Vad är det för en dag?
Är det en vanlig dag?
Nä, det är ingen vanlig dag
för det är Sarahs födelsedag!
HURRA!
HURRA!
HURRA!!!!

Mia S sa...

Va kul (presenten)... fråga om du vill veta, jag svarar på det jag kan... kör på auto ett tag och värm in dig lite.
Och grattis på födelsedagen... igen ! :)
Kramen♥

Monica sa...

fyller du år idag :) grattis grattis !!
Tur han fick ut legobiten ajaj va dom hittar på ;o
kul att du kikade in och lämnade kommentar !! ;)

imse sa...

Grattis på födelsedagen!

Ja du, barnen kan hitta på mycket tokigheter. Tur att allt gick bra den här gången.

Kram

Bloggande 4barnsmamma sa...

Min första följare! Jag blir glad, känn dig varmt välkommen:)
Fin bloggerdesign du har på din blogg.
Lägger till dig på direkten:)
Kram