Välkommen!

fredag 16 oktober 2009

Tankar kring bloggning.....

Bild tagen av Malin Granat


Ja, ibland blir det som sagt lite dåligt med bloggandet....Men jag tillhör väl den där kategorien som anser att om jag inte har något "vettigt" att förtälja, så låter jag hellre bli! Vill ju inte tråka ut mina läsare! (Dagbok kan jag skriva för mig själv!)Ibland har man jobbat mycket, och inget speciellt kul har hänt. Enligt mig, alltså...Alla har ju olika tycke och smak - vad man gillar att läsa om. Lustigt det där, hur man fastnar för vissa bloggar. (och vissa inte). Önskar man hade mer tid att leta i "bloggdjungeln"-hitta fler intressanta människor. Sedan är det roligt att ni hittar hit-och stannar kvar! Haha...Jag läser flera olika bloggar - ingen är den andra lik. Och det är klart att man har favoriter. När man började blogga (ett år sedan i slutet på denna månaden!) kikade man ju runt lite. Och man var lite avis på de där stora bloggarna som får 65 kommentarer på ett inlägg som handlar om typ-ingenting....Men med tiden har jag funnit en större glädje i att man faktiskt fått flera nya vänner! Och det skulle ju faktiskt inte gå om man fick så mycket kommentarer på allt man skriver!! Det blir ju mer personligt såhär. Och att ha goda bloggvänner som kikar in då och då och lämnar en liten hälsning, betyder så mycket mer än att ha X antal läsare! Så nu vet ni - skriver jag inget på ett par dagar, så har heller inget läsvärt hänt!! Nej mina vänner - nu är det slut på veckan, då vet ni vad som gäller?? Just det - Fredagsmyyyys! Kram på er alla!

3 kommentarer:

Eva sa...

Precis så tycker jag också! Ibland känner man nästan en press att skriva, men har man inget att förtälja som du säger, är det bättre att låta bli!
Det värsta är ju att när man jobbar i vården så kretsar ju vardagen kring det. Har hur många roliga incidenter som helst som jag skulle vilja berätta, men där sekretessen sätter stopp.
En kille "Daniel" hade kommenterat mitt senaste inlägg och jag bara undrar hur och varför HAN hittat till min blogg. Vi verkar liksom inte rikigt leva samma liv ....Men det är ju lite kul på samma gång!
Ha en skön och kanske bloggfri helg!

Malin sa...

Så bra! Nu vet du att vi räknar med hög kvalitet på ditt skrivande framöver, inget nedrans dravell om ingenting;)

VILLAN PÅ LANDET sa...

Hej Sarah !!!

Jag är nog den enda som bloggar för min egen skull och för att jag tycker det är kul det är klart det är roligt om någon lägger kommentar men förväntar mig inte. Jag har nog gjort bloggen lite som en dagbok men det är klart att jag sollar mkt som vi behåller för oss själva. Sedan beror det på hur mkt tid jag har att sitta och blogga.


Du ska veta Sarah att jag tycker din blogg är mysig.
KRAM Anna