Välkommen!

fredag 9 oktober 2009

Svar på tal.....

I eftermiddags när vi cyklat till ICA och handlat en sväng, hamnade jag och Anton i en diskussion på hemvägen. Av någon anledning pratade vi om skräddare. Jag tror(om jag inte missminner mig) att han frågade vad det var för skillnad på en groda och en skräddare!? Jag sa att en skräddare är inget djur. (el, jo-det finns väl en insekt som kallas skräddare??De där långbenta som hoppar på vattenytan?) Jag förklarade iaf vad en skräddare var för något. Anledningen till att han funderat på det är nog att de säger på förskolan att de "sitter som en skräddare". När jag förklarat färdigt säger han:
- Aah, asså, jag går ju faktiskt bara i förskolan - inte i femman!! Det kan ju inte jag veta!!

3 kommentarer:

VILLAN PÅ LANDET sa...

Nä såklart det kan han ju inte.
Det bästa är att barn frågar när de inte förstår men då ska man också förklara och det är inte lika lätt alltid. KRAMAR

Storarvid sa...

Altså grabben har en poäng, helt klart.
Klarsynt analytiskt ;-)

Helena sa...

Hej Sarah! Det finns något från mig till dig på min blogg!
Kramar Helena