Välkommen!

torsdag 8 januari 2009

9 månader!


Idag är Edvin 9 månader gammal! Om 3 mån fyller han 1 år! Herregud - vart tar tiden vägen?? Det har gått så fort! BVC - besöket igår gick väl hyfsat, men det var tur att David följde med. Hade inte klarat att hålla fast Anton samtidigt som jag höll i Edvin. Anton skrek som en gris - fast jag tror inte att det gjorde så ont. Han var nog mest rädd! Efteråt kröp han ner och la sig i fosterställning bakom våra stolar och vägrade svara på tilltal! Kunde inte låta bli att skratta - ser rätt komiskt ut med en 5 - åring som ligger ihopkrupen på golvet....Men han återhämtade sig snabbt och gjorde medvilligt allt han blev ombedd. Han var perfekt för sin ålder, och nu lämnas pappren över till skolhälsovården. Han börjar ju förskolan till hösten, så detta var hans sista BVC - besök. Edvin skrek han med - mest av ilska! Avskyr att klä av sig och väga & mäta sig! För min egen skull så får jag försöka truga på med maten, tyckte hon. Eftersom han ammar så är han ju som ett plåster på mig. För övrigt var hon tacksam att jag höjde amnings-statistiken åt henne, som visst var usel! Alltid något....! Hej svejs

Inga kommentarer: