Välkommen!

tisdag 6 januari 2009

Lugn, KALL "Söndag"



Lite trist med Söndag när det just har varit...Söndagar i allmänhet är trista - finns inte så mycket att göra. I stort sett allt är stängt....trist. Kände att jag iaf var tvungen att göra något. Tog med mig Edvin och gick en promenad. Tänkte att jag kunde gå och handla lite (har lite svårt för att promenera utan mål...) Men GUD vad kallt det var....Blåste en hel del som gjorde att promenaden inte blev särskilt angenäm....önskade jag kunde byta plats med Edvin....


Han hade haft svårt för att somna under dagen, så han sov gott en liten stund. Hade håret uppsatt med en klämma, så jag kunde inte ha mössa på mig (trodde inte att det var SÅ kallt...) Kände att jag bittert fick ångra detta....När vi gick längs med vattnet trodde jag öronen skulle bli
till istappar och ramla av....Fick köra Victoria Beckham-stilen även om det inte var särskilt soligt....jag tål inte när det blåser- särskilt inte arktiska vindar - tårarna sprutar.... Väl hemma igen började det blåsa ännu hårdare. Vinden riktigt ven i väggarna. Tänkte att det var tur vi var ute tidigare, innan det blev helt olidligt....Skönt att ha fått lite luft iaf-även om det kunde varit en aning mer gemytligt....I morgon är det vardag igen - skönt!! Hej (brrr) svejs...

1 kommentar:

VILLAN PÅ LANDET sa...

Så har jag tänkt många ggr, att krypa ner i barnvagnen när det är kallt fniss men dom ligger allt väldigt skönt nere i den. Var själv ute och gick förut och fick dra upp halsduken runt ansiktet svinkallt men gott när man kommer hem. Hej från Anna