Välkommen!

tisdag 27 januari 2009

Ungar är härliga!!


Denna morgonen har trots trötthet varit full av skratt! Påväg till dagis passerade vi en tant som satt mitt på trottoaren på sin rollator. När vi gått förbi tittade Anton frågande på mig, och sa:
-Den där tanten hade nog fått stopp!! (som om hon gick på bensin, eller nåt!)
Vi var lite sena idag, så när vi kom fram till dagis så var barnen påväg ut. I dörren stod en liten tjej och sa med sin vänaste röst:
-Välkomna till förskolan!
(Jag) -Åh, tack så hemskt mycket!!
En liten kille som är så förtjust i Edvin kom fram och sa:
-Den här bebisen är SÅ söt! Vem har födit han??
(Jag) - Det har jag gjort!
Den lille killen tittade frågande på Anton, och sa:
-Vem har födit HAN då??
(Jag)- Det har jag OCKSÅ gjort!!
De är för roliga, de små liven!! Mors!

2 kommentarer:

M sa...

trist att min blogg är lååångsam =(

Eva sa...

Hej!
Jag har en liten utmaning till dig på min blogg!
Hoppas du nappar!