Välkommen!

måndag 26 januari 2009

I en 5-årings hjärna...


Gick en sväng för att handla lite efter lunch. Gick som vanligt längs med kanalen, då Anton plötsligt säger:
(Anton)-När du drunknar så kan jag slänga i den där badringen till dig!
(Jag)-Det var ju snällt av dig....
(Anton)-Fast jag vet inte om jag når den...Vi kanske får vänta tills jag blivit lite större....
(Jag)- Ja, det får vi väl göra då...ska försöka låta bli att drunkna inom det närmaste....(skrattar inombords).
(Anton)- Men jag kanske kan ta med min Spiderman-badring?!
(Jag)- Ska vi släpa omkring på den jämt då, menar du??
(Anton)- Jaaa.....
Inte för att jag vet vad jag ska ner i kanalen å göra, men....you never know....kanske kommer nån elak människa å puttar i mig, eller så kanske jag blåser ner....Och då är det ju skönt att veta att man har en liten son som tar hand om sin lilla mamma.....Hej svejs!!

Inga kommentarer: