Välkommen!

fredag 2 januari 2009

Nytt år - nya förväntningar

Edvin
Make your own Glitter Graphics
Ja, den största händelsen förra året var ju att lille Edvin kom till världen! Jag startade denna bloggen i slutet av Oktober, så vad som hände innan det har ni ju inte fått veta. Gick hem på mammaledighet i Februari, då också Anton slutade på dagis. Han trivdes inte där, och ville hellre vara hemma med mig. Den 8 April föddes Edvin - 10 dagar tidigare än beräknat. Sommaren blev ju hyfsat fin - stundom väldigt varmt- vilket var lite jobbigt när man var nybliven mamma och hormonstinn! Var ofta alldeles genomblöt av svett....Barnen har fått 2 nya kusiner varav den ene föddes 18 dagar efter Edvin. Vi har varit förhållandevis friska, bortsett från min förkylning, Edvins öroninflammation och nu då Antons vattenkoppor! Har inga högtflygande planer för det nya året-mer än att jag ska ta upp mitt studerande igen till hösten. Är inte särskilt sugen på att lämna Edvin på dagis, men jag känner att jag måste komma vidare med livet. Anton börjar förskolan till hösten - hoppas att han kommer trivas med det. Vi har pratat om att upprepa semestertrippen vi gjorde till Danmark för snart 3 år sedan. Vi hyrde stuga där i en vecka i Juli. Härligt! Vi bodde 8 km från Rödby alldeles vid havet. Fast i så fall väljer vi en annan plats denna gången. Hoppas iaf på ett nytt år med nya spännande upplevelser, att vi får må bra och känna sig tillfreds med livet! Kramar och på återseende!

2 kommentarer:

Malin sa...

Hallooo. Vill bara sticka in till dig och med anledning av att du skriver om Edvins födelse skryta med att jag var med när den lille killen kom till världen.(för den som inte vet) En fantastisk upplevelse.Tack för att jag fick vara med Sarah. Massa krama r till er.

Sarah sa...

Tack för att du var med!! Tur i oturen att David inte var hemma...Hade nog inte fixat det utan dig - rutinerad 4-barnsmor som du är!! Du var till väldigt stor hjälp-ifall du inte förstått det själv...Kraaam