Välkommen!

lördag 31 januari 2009

Från psykbryt till inre frid....


Igår kände jag att snart får jag nog ett psykbryt....Vet inte hur det var - men allt kändes bara rörigt och stökigt! Fick inte en enda minut för mig själv....Mamma hit, mamma dit - buäää, buäää!! Var ensam med barnen från morgon till kväll. Vissa dagar blir sådär bara - ingenting funkar!! Jag hann inte ens äta ordentligt - Kaffe & macka, kaffe & kaka, kaffe & macka igen.....typ. Till slut hade jag "rännesketa" mitt i allt elände också....Hela mitt inre var i uppror! Jag kände att snart gör jag som Lena, i boken Brunstkalendern (Av Emma Hamberg) - Jag rymmer -rymmer med glassbilsgubben!! Bort ifrån disk, tvätt & städ, bort ifrån tjatiga & skrikiga ungar, bort ifrån en man som ändå aldrig är hemma!
Men nu var det ju så att Lenas glassgubbe var en snygg, blond kille i 30-årsåldern....min glassgubbe är lång och spinkig med långt, stripigt hår och skägg....Och brevbäraren är inte heller snygg....så vid närmare eftertanke så får det nog vara - just nu i alla fall....(kanske ska kolla in sopgubbarna...)
Nåväl, efter gårdagen kände jag mig helt matt. Vi skulle på 1-årskalas idag, men jag valde att stanna hemma. Kände att jag orkar bara inte... Så David, Anton och Davids son Tobias fick åka själva. Edvin fick ju stanna här med mig - annars blir han utan mat!! Så idag har jag tagit dagen som den kommer. Mötte upp min vän Malin i stan vid lunchtid. Det var nåt "jippo" på kommunhuset - som de tydligen har varje år. Så vi gick dit och fick lite kaffe & tårta (gratis är gott!) Efter det gick vi en sväng på stan och gick i affärer. Jag var ganska hungrig och Edvin behövde äta, så vi gick till ett fik och satte oss. Tog mig en rejäl macka. När vi senare skildes åt gick jag och hälsade på mamma en stund. Innan vi slutligen gick hem så var vi och handlade lite också. Kom att tänka på att det faktiskt inte var mörkt- fastän klockan närmade sig 16.30, skönt!! Mot ljusare tider!! Nu ska jag ha en skön lördagskväll.....På återseende!

3 kommentarer:

Malin sa...

Hej och tack för idag. Ett litet tips...byt färg på din text till en mörkare nyans, det är skitsvårt att se vad det står. Kram

Sarah sa...

Jag bytte bakgrund istället! ;=) Bättre?

VILLAN PÅ LANDET sa...

Hej !

Det är så gott att höra att fler än jag får psykbryt ibland.
KRAM Anna

P.S Bakgrunden blev JÄTTEBRA