Välkommen!

onsdag 14 januari 2009

Vandrande turistbyrå



Ja, det är jag det....Tycker att det allt som oftast händer när jag är påväg någonstans, att jag blir stoppad av någon som vill veta vägen någonstans. Har nog hänt typ 3 ggr bara den senaste veckan! Någon skulle till Vattenpalatset, en annan letade efter en viss gata, och senast idag när jag skulle hämta Anton på dagis så var det några som letade efter en tygaffär. Lyckligtvis har jag hittills kunnat svara på de frågor jag fått.....Så jag känner väl min hemstad hyfsat, fast jag inte är uppväxt här. Värst är det på sommaren, när det kommer utländska turister.....Av någon anledning känner man sig så fånig så fort man måste prata engelska! Det är ju inget man gör varje dag, liksom...Man drar till med sin snyggaste svengelska, typ; Jees...Jo täjk rajt her änd läft där.....(nej, så illa är det väl inte) men man känner sig sådan. Undrar om jag ser ut som någon som har en karta i huvudet, eller känner alla såhär?? Hej svejs!

1 kommentar:

Malin sa...

Hallå där!
Hur går det med alla sjuka barn?
Måste ses nån dag nu, det har bara varit lite mycket med skolan...pust. Det värsta är att det lär vara intensivt hela våren vad det verkar. Pluggar hemma imorgon , ringer dig . Kram