Välkommen!

lördag 14 november 2009

Det blir lite tokigt ibland... ;0)

Vinkar till er från jobbet - vinkevink!!


Ja, jag jobbade ju igår kväll. Ibland är det faktiskt ganska skönt att komma till jobbet. Inga barn eller någon gubbe som tjatar och vill en något... ;) Min fristad, liksom.....
Tycker det är kul med vårdtagare som man kan munhuggas lite med! Skulle till just en sådan igår. Vi brukar tjafsa, tyka lite och skämta med varandra! Grejen med gårkvällen var att det blev lite tokigt, haha....Mannens dotter hade varit på besök. Hon bor uppe i huvudstaden. Eftersom hon inte hinner att komma på besök något mer innan jul, så hade hon tagit fram adventsljusstakarna - men även julpyntat!! Saken är den att mannen har lite dåligt minne....Så här var det:
Jag ringde på dörren och klev in. I vanlig ordning säger han:
Han: - Jaha...och vad vill du då??
Jag: - Näee, tänkte bara passa på att önska dig en God Jul!!
Han: Åh, f*n - är det Jul?? Det var tur du sa det! Det hade jag inte en aning om!!
Jag: Neej, för h*****e!! Det är bara början på November - jag skoja bara!!

Berättade för honom att dottern ju varit där osv, osv....Och då var han ju med på noterna igen.
Han: -Jasså, har jag en dotter också!! Det var som sjuttan, hahaha!!

Till vanligheten hör också att han alltid "gnäller" om att han aldrig får några starkvaror - att han får vatten att dricka till medicinerna.
Jajaa...sa han. Det är ju bara Fredag....kanske får nåt i morgon?!....

Medan jag står och grejar med hans mediciner visslar jag en trudelutt......
Han: -Jag har hört att man kan få hörselskador av sånt där....
Jag: (spelar HELT oförstående....) - Va?? Av vatten??
Han: HAHA!! Nää, av höga ljud!!
Jag: - Med tanke på att du har hörapparater så är väl den skadan redan skedd!!
Vi: HAHAHAHA!!!

Ja, som sagt ; ibland är det ganska kul på jobbet, ändå!! Kram på er!

12 kommentarer:

Monica sa...

humor har h*n i alla fall ;)

imse sa...

Det är just sånt som gör att det är så underbart att jobba med människor.

Mia S sa...

Ha ha ha... ;-D

Kram ♥

Malin sa...

Å vad härligt, jag saknar faktiskt att jobba med gamla ibland. Själv är jag trött och sliten efter veckan men känner mig även lite sjuk, vi tror det är kulting;)Kanske ringer i morgon. Kram

Storarvid sa...

HAhaha! Joo man ska ha roligt. Och lika viktigt bjuda på sig själv och det gör ni ju verkligen. Humor är bra. Det hjälper långt.

Osloskånskan sa...

Härligt!

Lotta sa...

Låter som om du har ett underbart jobb =)
Trevlig helg !!

Raggarullis sa...

Hittade dej genom Marie S och passar väl på att skriva lite då..Det e skoj med gamlingar som vill munhuggas lite.. Kommer ihåg några som jag tog hand om under mina 12 på hemtjänsten.. Dom var riktigt roliga!!Så klickar jag in mej som din följare..

Bajsugglan sa...

Hahaha, aldrig fel att önska god jul i förtid!

Babsan sa...

En sån som du hoppas jag kommer att sköta om mig när jag blir gammal.

Vad härligt för honom att ha DIG!

Underbart!

Bloggande 4barnsmamma sa...

Ett gott skratt förlänger livet!
Härligt!
Hoppas du har en bra måndag!
Kram.

Jenny sa...

Gooo humor!