Välkommen!

lördag 21 november 2009

Gaah! Jag blir GAAALEN!!

Någon har slarvat bort fjärrkontrollen till tv:n.....Jag räknar mig inte till denna någon då jag sällan hinner titta på tv. Nackdelen med nya tv-apparater är att det bara finns en av/på-knapp!! Just nu står ljudet på halvt disco - det går inte att sänka utan fjärrkontroll!! Barnet ska prompt se på tv och jag håller på att bli galen!! Och självklart har ju ingen haft fjärrkontrollen heller - just det....Storfis skyller på faderskapet - som inte är hemma. Pappa sa att han skulle gömma den!!.... Ringer mannen - som naturligtvis inte svarar - Grrrr-ännu mer irriterad....När han väl ringer upp igen - neej, han har inte rört någon fjärrkontroll. Nähää.....Har letat & letat och blir bara mer och mer irriterad!! Kan ju för jösse namn inte tänka i det här oväsendet! Då finns det väl bara en kvar att välja på - lillfis!! Har han fått tag på den och lagt den på något hopplöst ställe?? Kan ju inte gärna fråga honom heller...lär inte få något vettigt svar, liksom....Edvin!! Har du sett f-j-ä-r-r-k-o-n-t-r-o-l-l-e-n?? Vet Edvin vad en fjärrkontroll är? Nä, tänkte väl det....Suck!!

14 kommentarer:

Raggarullis sa...

Hihi hoppas att du hittar den.. Inte lätt när man inte kan fråga den som kanske har kommit på att gömma fjärrkontrollen.. Hoppas du hittar den innan du blir ännu mer galen.. Ha en bra lördag!Kraaam

imse sa...

Titta i kylen eller på nåt annat udda ställe.

Eva sa...

Kolla nånstans i Lillfis-höjd...stövlarna i hallen, under soffdynan eller i din TROSLÅDA!!

Bina sa...

Känner igen det där. En gång hade vi en liten människa på besök. Helt plötsligt var kortet till digitalboxen borta. Vi letade och letade och letade. Frågade den lilla människan som såg ut som ett frågetecken, ett leende sådant. När den lilla människan hade lämnat huset började jag leta efter kortet i den lilla människans nivå. Och då hittade jag det! Instoppat i videon (det var ett tag sedan)!! Det var ju nästan rätt hål...

Mia S sa...

tsss...fniss fniss.. säkert den lilla rackarungen !
Kram kram ♥

Osloskånskan sa...

Brrr....vad jobbigt. Speciellt med högt ljud.

Malin sa...

Blev ju ena lite partysugen efter att du varit här. Jeltzin å julmust är inte fy skam inte. Kom tillbaka vetja;)

Daniel sa...

Dra ut alla sladdar

å spela kimble i stället!

Henke sa...

Malin: Vodka och julmust??? Det låter ju... jättegott... Men full blir man ju!

Bajsugglan sa...

Haha, vad tröttsamt det kan vara när fjärrkontrollen kommer bort! Det tröttsamma är att den kommer bort hemma hos oss också, trots att det är jag o min sambo o vi inte har några barn eller nåt. Förstår inte vad det är med det där med fjärrkontroller och att de alltid försvinner.
Kanske hade morfar rätt när han på niottiotalet sa att han inte ville ha "invalid-tv". Dvs han tyckte inte man behövde fjärrkontroll när man kan gå fram och trycka.
Politiskt inkorrekt men rätt kul och väldigt morfar.

Jenny sa...

Tips är att kolla i kattlådan. Om du har katt... och låda... alltså. Där brukar jag hitta det mesta jag slarvar bort.

Ebba sa...

Haha jag har samma problem här hemma mins 3 gånger om dagen och "någon" har aldrig rört den! :)

Bloggande 4barnsmamma sa...

Varför är det så? Att man inte kan slå över eller skruva upp och ner på själva tvn.
Hur lätt som helst att göra av med en fjärrkontroll i ett hus fullt av ungar.
Mycket märkligt.
Hoppas ni får en bra vecka!
Kram♥

Bibban sa...

hehehe jag säger då det, härhemma får jag be om lov för att använda den. Men om den är borta då får jag såklart skulden. Hoppas du hittar den. Föresten jag hittade hit via ystrasystra och jag tror minsann jag kommer tillbax för här var kul
ha det gott