Välkommen!

fredag 27 november 2009

Tough Love....



Bläh för sura karlar..... ;)

Ja, den är Fredagen började då sannerligen inte med något mys...Snarare kaos. När jag kom hem från jobbet nämnde jag för mannen att jag ska ut med mina jobbarkompisar och dansa nästa Fredag. Det var inte populärt...Han avskyr när jag går ut - trots att det bara händer högst 1-2 ggr om året. Förra året var jag inte ute alls! Hursomhelst - han börjar måla fan på väggen, innan jag ens har börjat fundera på vad jag ska ta på mig.....Sen stack han iväg för han skulle ut och göra några ärenden.
Senare, när jag står och lagar middag, så ringer han plötsligt och säger:

- Du kunde nyss ha blivit av med mig!!

- Eeh, aha...vaddå?

Han berättar då att han varit uppe i sin brors lgh och hjälpt honom med diverse saker. Bl a så var det någon kontakt bak spisen. Han hade då råkat få ett antal volt genom kroppen. Han sa att det "kändes som om det small till i hjärtat".

-Så du får hålla koll på mig - ifall det kommer nåt efteråt...

- Jahaa...vad ska jag göra då, menar du?

- Ringa ambulansen, kanske? Eller så låter du bli....

- Ja, och väntar till sista dödsrycket, liksom...

- Precis...Sen kan du dansa hur mycket du vill!!

- Yes! Klackarna i taket!! ;)

9 kommentarer:

Mia S sa...

Näää men.. fy faaan för karlar... ibland :(

Om mamma är glad är alla glada, har ingen lärt honom det ?? Så låt mamma dansa !
Hälsa från mig :)
Helgkramen ♥

VILLAN PÅ LANDET sa...

Hej Sarah !!!!

Har mannen lätt för att bli svartsjuk eller vad är problemet.

När jag ska gå ut vilket inte händer så ofta så brukar det inte vara ngt problem för min man.
Han vet att jag inte kan låta bli min KÄRA mobil när jag får ngt i mig så jag brukar ringa HAN och kolla läget tills jag övergår och ringer andra vänner.

När min man ska gå ut så är det jag som är orolig vill helst inte att han ska dricka kan bli för mycket " tror jag ". Litar på honom men är ändå orolig i kroppen när inte han är hemma.

Jaa du Sarah får så ut med mina megakommentarer men allt bubblar liksom ut.

Men FÖRSÖK ATT REDA UT PROBLEMET.

KRAAAAAAAAAM

Monica sa...

men va fasen stackarn man med dåligt självförtroende! har han nått att vara orolig för? är du en flört ute?
bra att reda ut såna saker så man kan gå ut ibland om man vill, !
Sen blev han lite martyr ang spisen , roliga karar *not*!
Men forsök reda ut å prata om det , kanske t.om söka hjälp! detta ligger ju hos honom , har han blivit bedragen i tid förhållande? tex

imse sa...

Det där låter inte helt okey.
Hmm, svartsjuk martyr??

Helena sa...

Hoppas att du kan ha en trevlig utekväll ändå!! Och att du inte känner av något dåligt samvete över att du går ut och släpper loss lite. Trist med såna kommentarer!
By the way... Jätteläcker bloggbakgrund du skaffat dig!!
Ha en gooooo lördag!
Kram

Malin sa...

Hmm vad glad han måste bli när du berättar detta på bloggen. Ska bli kul med tjejkväll i kväll iaf, det har han väl inget större emot väl???Tycker lite synd om honom som fick sig en stöt, måste varit otrevligt. Ses sen kram.

Raggarullis sa...

Tråkigt att det ska va så när du inte går ut så ofta :( Hoppas du får skoj när du ska ut iaf.. Jag var ut igår och det känns idag kan jag lova!!Kraaam

Anonym sa...

Tycker du ska gå ut och dansa ännu mera efter det här!


Önskar dig och din familj en bra första advent.

Eva sa...

Kan bara säga att jag känner igen det där...inte kul....
Hoppas du får jätteroligt i alla fall!!!
Kram!