Välkommen!

söndag 8 november 2009

Glömde berätta.....

....vad som hände i Fredags när jag kom hem från Malin. Var hemma ca 00.30, och precis när jag var utanför min dörr så slocknade trapplyset. När jag tänder igen får jag syn på DET HÄR lilla monstret.....




...utanför grannens dörr!! Min första impuls var - i ren förskräckelse - att sparka till det lilla åbäket! Men jag hann å hejda mig...Man får ju inte vandalisera annans egendom! (även om den är ful..!) Shit, vad rädd jag blev!! Det är ju bara början av November - och där står en ful liten julbock!! Han är lite lustig, min granne....det kan stå både det ena och det andra utanför dörren; sopor, mattor, grovsopor....en annan gång hade han ställt ut en köks-soffa. Men då kom styrelsen i vår bostadsrättsförening och skällde på honom! Man får inte ställa saker i trappuppgången!! Undrar vad de säger om det här....Det ulliga lilla monstret är ju definitivt en brandrisk....Hmmm...man kanske skulle göra en Gävle-bocken......
Trött, sliten, salongsberusad & uppskrämd......!!
Men vi hade iaf kul - Malin & jag! Ramlade i säng ca 01.30. Så igår var jag hyfsat trött - därav inget bloggande!! Idag är det ju Fars Dag! Mannen fick frukost på sängen. Har en massa måsten idag - tvätt t.ex! Vad gör ni?? Skön Söndag till er alla!!

9 kommentarer:

Babsan sa...

Förstår verkligen att du blev rädd!

Tror att det är bäst att du inte gö nån Gävlebock även om det är lockande ♥

imse sa...

Är det säkert att du inte såg i syne? Du vet skära elefanter och sånt...

Henke sa...

Skicka den till Kina. Känner en som kan göra hackebiff av den. :-)

Eva sa...

Hahaha! Den var ju ganska sööt, men jag förstår att du blev rädd! Kunde ju förväxlas med en gigantisk råtta om man tittar snabbt och dessutom är på örat...

Osloskånskan sa...

Den liknar vår grannes genomjävligt gnälliga, skälliga och nervösa hund. Usch.

Jenny sa...

Du kan ta bocken och skicka den till mig. Jag tycker det är den bästa bocken ever.
Så ful och ömkansvärd! Jag adopterar oönskade varesler lite hur som helst... bara de vinner mitt hjärta.

Bloggande 4barnsmamma sa...

Hej Sarah!
Jag kan inte kopiera in bloggaward logan i min blogg. Tror du att jag kan nominera 7 nya och skriva lite om mig själv ändå?
Kram.

Helen sa...

Hehe! Jag tyckte den var lite söt...sådär som bara egentligen riktigt fula saker kan vara... Kul att vara blogg-vän med dig, förresten :-) Kram, Helen.

Sus sa...

Du ska vara snäll på alla Bockar! I alla fall den från Gävle =)