Välkommen!

onsdag 4 november 2009

Fast I FarmVille....

Jaaa, det är sant....jag är fast!! Hur dumt som helst!! Är ni med i FarmVille på Facebook? Om inte - låt bli! Det är beroendeframkallande, även om det är urlöjligt! Var länge motståndare till detta. Hade provat liknande grejer, men tyckte det var trist & slöseri med tid! Men så dessa förfrågningar....de strömmade in. Till slut gav jag upp! Skrev i min status "Ja, ja - jag ger mig!! Jag hänger väl på FarmVille, då...."!!
Efter ett tag började det bli riktigt kul! Ååh, det börjar bli lite ordning på min farm nu....najs!
Men snart upptäckte jag ju också att man verkligen var tvungen att ta hand om den där förbaskade bondgården - den skötte sig visst inte själv, nehej.....Om inte grejerna skulle vissna och dö så var man tvungen att ständigt ha koll på läget.....-fast, liksom...

- Anton! Mamma behöver låna datorn nu!!
Barnet protesterar....
- Joo, jag måste ha den NU!!
Ingen som bryr sig.....
- Hörru! Flytta på dig! Jag måste skööörda!! Och jag måste göra det nu - annars dör skiten och så måste jag börja om från början och plantera nytt och det kostar pengar och......

Och just där inser man att man blivit fullständigt galen!! Hallå - jag har ett liv, faktiskt! Bara en idiot låter en virtuell bondgård ta över ens liv....! Nääee - jag har faktiskt massor att göra! Nu får det vara nog!!

- Sitt du vid datorn en stund..! Bara mamma får blogga lite sen! ;0)

Ha en fin kväll, alla!!

11 kommentarer:

imse sa...

Där är jag konsekvent! Jag ignorerar alla såna grejer på FB.
Räcker med att man är bloggberoende!

VILLAN PÅ LANDET sa...

Hallå på dig Sarah och tack för kommentaren den värmer mer än du kan ana.

Det där med Farmville har jag ignorerat och tur är väl det.
Mycket andra förfrågningar ignorerar jag också. Jag tycker det är kul att chatta, kommentera och se vad andra gjort under dagen det är tillräckligt beroendeframkallande. Ett råd lägg ner Farmville du överlever jag lovar.

KRAAAAAM

Kicki sa...

haha jag har kört framville ett tag jag med, men nu för tiden kör jag bara sånt som tar minst ett dygn och tillbringar nån halvtimme varje morgon med att ta hand om allt.. så slipper man passa tider under dagen, ett litet tips. :D

Osloskånskan sa...

Aldrig jag på FB!

Lotta sa...

Kul att du kikade in hos mig, trevlig blogg du har !
Hahaha, jag är med fast i både det ena o andra på FB. Det gäller att planera för att få allt att gå runt ;)
Trevlig kväll =)

Bina sa...

Jag tar ditt råd på allvar - känner jag mig själv rätt kommer jag bli beroende snabbare än jag hinner säga Farmville!

Helena sa...

Jag håller med Imse.... Bloggberoendet räcker. Jag har sett vad många farmare det är på fb och anat att det förmodligen är skitkul! Men som sagt... Jag har valt att passa mig....
Kramelikram

Mia S sa...

Här vinkar en idiot till...Farmvillefast !!
Jag tar hand om bortsprungna kossor, katter och fula ankungar... o skördar o sår och bygger och..
Galen...helt klart !
Kram ♥

Eva sa...

Jag har blockat allt vad Farmville och Maffia heter på FB. Då riskerar jag inte att bli lockad att börja. Min karaktär hittade jag i ett Corn Flakes-paket en gång för läge sen....
Men klappa kossorna från mig!

Ebba sa...

Haha jag tror inte du är ensam, tack och lov upptäckte jag efter ett tag att skiten gärna kunde dö ut, för det där beroendeframkallande liksom försvann :P

julllius sa...

Jaha där ser man. Beviset för att det faktiskt föds en besatthet av farmville är ett faktum.
Ska meddela min Lakristomte att det finns fler som är lika störd som hon ;-)