Välkommen!

måndag 16 november 2009

HJÄLP!!!


Någon som vill adoptera en sliten, 35-årig 2-barnsmor?? Någon som kan rädda mig från detta dårhus? Nähää.....tänkte väl det ;)

Äntligen leeeedig!! tänkte jag....Åh, vad härligt det ska bli!! Just det.....

Morgonen börjar i kaos - som vanligt. Sovmorgon kan man ju glömma - Anton måste ju till förskolan! Barnen krånglar, och ingen gör som man säger. En ny vecka som gräsänka.....



Gaaah!! Sånt här trassel har man INTE tid med på morgonen..!

Jag har inte hunnit med något vettigt. Så fort man vänder ryggen till så kivas de. Ringer någon vän så förvandlas man plötsligt till en magnet - båda barnen sitter fast på mamma!! Klättrar, skriker och kivas om vem som ska sitta PÅ (ja, helst!!)mamma!! När man väl försöker göra något för sin egen skull - ja, då händer det givetvis något!
Man kan ju alltid måla sig i ansiktet-med en tuschpenna!!
Nää, den här dagen blev verkligen inte som jag tänkt mig!! Tur att jag är ledig i morgon också! Får göra ett nytt försök då att uppnå inre frid.... HA!! Tror jag på det där själv?? Skulle inte tro det.... ;) Avslutar med att lägga in en film där Anton sjunger "tvärtemot-sången", som vi kallar den. Och tvärtemot är ju bara förnamnet på vad han är just nu!!


...och nej, jag är inte full eller nåt ;) busunge nr 2 råkar knuffa till mig när jag filmar!! Ha en fridfull kväll alla - ni som kan!!

11 kommentarer:

Raggarullis sa...

Haha ja så kan det gå när inte haspen e på :-P Hoppas du får en lugnare dag imorgon!Kram

Örjan sa...

På det kortet ser du ju inte direkt sliten ut. ;) Ja, vissa dagar blir inte som man tänkt sig. Känner igen det där, synnerligen när man har sovit lite länge och det blir lite panik. Men oroa dig inte för det nu, för det kommer förmodligen bli ännu värre i tonåren.... :-) Hoppas du får en skön kväll, när dom somnat. KRAM

Henke sa...

Har också haft sådana dagar när mina tjejer var mindre. De är inte mindre vilda bara för att de är tjejer. Då önskade jag ibland att det fanns barnvalium man kunde blanda i mjölken för att lugna ner dem. Något ofarligt men ändå effektivt! :-) Sedan håller jag med Örjan. Du ser inte direkt sliten ut på bilden.

imse sa...

När de är så stora som mina barn är nu, 22 och 25, kommer du att sakna de där småbusarna och den tiden. Jag lovar!

Mia S sa...

Ha ha ha.. du får då sannerligen veta att du lever...men snygg morsa har dom busungarna !
Kramen ♥

Malin sa...

Javisst är det väl för härligt! Barn är glädje;)
Den bilden på dig är fin, men det var innan busungen kom till världen va?

Sarah sa...

Haha!! Tack, allihop! Njä, det är faktiskt taget ca 1 månad efter att rackarungen föddes!! I Maj förra året! Mors dag, tror jag...

VILLAN PÅ LANDET sa...

Jag känner igen allt och speciellt en gång när allt var tyst, Alexander skulle fylla 3 år och hade fått tag på mitt smink. Du kan tänka dig som han såg ut tog ett kort på honom och skrattar åt det i dag. Den första bärbara telefonen skaffade vi för att springa med luren för att kunna se vad barnen hittade på. Full fart redan då. KRAMAR

Babsan sa...

Det går över med åren kan jag lova!

Ebba sa...

Ja kan någon förklara varför barn gör så, så fort man pratar i telefonen? Här hemma kan de vara tysta i en timma, men så fort man pratar i telefonen så flyger de fram och vill allt möjligt!! :)

Helen sa...

Hihi, var bara tvungen att fnittra lite, jag känner igen mig såååå mycket! Och ändå är de det bästa som finns :-)