Välkommen!

onsdag 4 februari 2009

Ingen prinsessa på ärten...








Har tagit för vana på kvällarna när jag matar och nattar Edvin att försöka läsa. Är helt kass på det annars...så nu är jag inne på min 4:e bok! Inte illa för att vara mig. Hur som helst, när jag skulle släcka ner och lägga honom i sin säng, så kunde jag inte hitta gemet som jag brukar sätta i boken.


Hittade det i morse i sängen - hade tydligen legat på det utan att märka det...Kom då att tänka på i våras när Edvin var nyfödd och man var ständigt komatrött. Somnade hursomhelst - närsomhelst. Hade vid ett tillfälle somnat sittande i sängen när jag ammade. Vaknade mitt i natten och tog av mig kläderna och ett par hårspännen som jag hade i håret.
På morgonen hittade jag bara det ena hårspännet. Letade febrilt i hela sängen utan resultat. När jag tillslut klev upp kände jag att det var nåt konstigt där bak....Och där var det - fastklistrat mellan skinkorna - hårspännet!! Ja, man kan ju inte anklagas för att vara någon prinsessa på ärten - när man sover gott med ett hårspänne i stjärten!! Mors!

Inga kommentarer: