Välkommen!

söndag 22 februari 2009

Skön Söndag!






Ja, dagen började ju gråmulet med plogbilen som körde gata upp & ner. Men så småningom sprack det upp och blev jättefint! Strålande sol, och snön började droppa ifrån taken. Så vid 14-tiden tog jag med mig Edvin och gick ut. Anton ville inte följa med - han skulle vara hemma och göra fler gipsfigurer!Det var ganska kämpigt att gå i all slaskig snö, och trottoarerna var inte plogade. Promenerade in till centrum, gick längs kanalen - är så vackert där.


Edvin vände bort huvudet precis när det sa "klick"

Gick in på ICA Kvantum och köpte dagsfärska semlor att ta med hem! Vet inte om det är jag som inte är riktigt kry, eller om solen värmde ordentligt - men halvvägs hem var jag faktiskt svettig!
Det var väldigt bökigt med alla oplogade trottoarer också..Sista biten hem gav jag upp och gick på vägen istället! Väl hemma blev det självklart fika! Efter en stund kände jag hur jag blev alldeles komatrött...Tidig morgon, långpromenad & frisk luft, smarrig semla i magen....ZZZznark...Gick och lade mig med Edvin en dryg timma och slumrade till - skönt! Kvällen har avslutats med Beck - givetvis...och överblivet lördagsgodis! God natt!!

Inga kommentarer: