Välkommen!

lördag 28 februari 2009

Frihet på 2 hjul


I vanliga fall cyklar jag i stort sett jämt! Eftersom jag bor så att det är nära till allt, så känns det ofta onödigt att köra bil. Men sedan Edvin föddes har det inte blivit något cyklande. Jag cyklade ända fram till dagen innan han föddes!! (8/4-08) Efter det har jag cyklat en gång- i Augusti förra året. Edvin har fått bakslag på sin förkylning, så nu har han feber igen. Så jag sa till David att om han stannade hemma med barnen så kunde jag sticka in till stan och skaffa Alvedon & näsdroppar. Har ju inte använt cykeln på så länge, så båda däcken var utan luft! Min käre granne som har en kompressor hjälpte mig(En krutgubbe på snart 88 år!). Så idag har jag varit ute och cyklat i solskenet-utan barn! Vilken frihetskänsla!! Tycker om att cykla. En perfekt kombination av frisk luft & lite motion! Nu är det inte så långt kvar tills Edvin fyller 1 år-och då kan jag börja cykla varje dag igen! (istället för att gå med vagnen överallt!) Skööönt!

1 kommentar:

Malin sa...

Håller med dig, känner mig också fri när jag cyklar och det händer ju lite. Även om man går snabbt så tar det ju ändå sin lilla tid, med cykel så är man snart framme. Ringer sen om allt är lugnt kram.